۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84673081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای بجنورد در آستانه ناسالم قرار گرفت

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبر: 84673081
هوای بجنورد در آستانه ناسالم قرار گرفت

بجنورد-ایرنا- کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: شاخص کیفیت هوای بجنورد مرکز استان امروز- یکشنبه- ۹۷ بود که در آستانه ناسالم است.

جواد عمارلو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دیروز هم شاخص کیفیت هوای بجنورد در آستانه قرار گرفتن در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پدیده وارونگی هوا سبب افزایش غلظت آلاینده ها و گرد و غبار شد گفت: جمعه شب افزایش ریزگردها در آسمان بجنورد سبب شد تا کیفیت هوا برای تمام گروه ها ناسالم شود. 

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: آلودگی هوای مرکز استان تنها در یک نقطه از  شهر قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای بجنورد در جوار این اداره کل مستقر است. 

در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است. 

کارشناسان می گویند گرد و غبار، علت مهم آلودگی هوای بجنورد است، اطراف شهر بجنورد عرصه فعالیت سنگ شکن ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده است. 

با توجه به کاسه ای بودن شهر بجنورد، در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا، رفع آن مشکل است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه، مورد توجه باشد. 

هواشناسی خراسان شمالی هوای ناپایدار برای اواسط هفته جاری در مناطق مختلف استان پیش بینی کرده است.   

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق  کشور واقع است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha