مولداوی از آمریکا برای پناهجویان اوکراینی کمک درخواست کرد

تهران- ایرنا- نخست وزیر مولداوی از آمریکا خواست کمک‌های بشردوستانه بیشتری برای کمک به این کشور در جهت اسکان پناهجویان اوکراینی ارسال کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ناتالیا گاوریلیتا (Natalia Gavrilita) روز یکشنبه با اعلام این مطلب، اظهار داشت که هم اینک تعداد پناهجویان اوکراینی که وارد مولداوی شده‌اند به ۱۲۰ هزار نفر می‌رسند.

نخست وزیر مولداوی به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که از این کشور بازدید می‌کرد، اینگونه استدلال کرد که [این تعداد از پناهجویان] برای کشور کوچک ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفری که یکی از فقیرترین کشورهای اروپا به شمار می رود، بسیار است.

دقایقی پیش تارنمای روزنامه فرانسوی لو فیگارو به نقل از سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار پناهنده در ۱۰ روز از اوکراین فرار کردند.

سازمان ملل متحد امروز هشدار داد که تعداد افرادی که از درگیری در اوکراین فرار کرده‌اند از مرز ۱.۵ میلیون نفر عبور کرده است که سریع‌ترین بحران پناهجویان از زمان جنگ جهانی دوم را تشکیل می‌دهد.

فیلیپو گراندی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز در توییتر نوشت: این سریع‌ترین رشد بحران پناهندگان در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است.

به گزارش ایرنا، به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد دهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام و خاطرنشان ساخته است که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha