آموزش و پرورش زیربنای آموزش عالی است

تهران- ایرنا- رییس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: آموزش و پرورش زیرساخت و زیر بنای آموزش عالی است؛ هر چه این زیرساخت محکم و مبتنی بر یافته‌ها و پژوهش‌های علمی و آموزشی باشد، می‌تواند در توسعه و کارآیی نظام آموزش عالی نقش مهم و مؤثری ایفا کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، علی باقر طاهری نیا در دیدار با دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: شورای عالی آموزش و پرورش، اتاق فکر نظام تعلیم و تربیت کشور است که قوانین و مقررات مورد نیاز آن در این شورا تهیه، تدوین و تصویب می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به شناختی که از شورای عالی و آموزش و پرورش دارم، این واحد تحت نظام مطالعات پشتیبان که در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها نقش مؤثری دارد، می‌تواند منشأ اثر زیادی باشد.

رییس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی با اعلام آمادگی همکاری و تفاهم با آموزش و پرورش تاکید کرد: توسعه هم‌فکری و همکاری های علمی دوجانبه و پاسخگویی به مهم ترین ضرورت های جامعه و نیز زمینه‌های مشترک در مأموریت ها می تواند گره گشای بسیاری از مسائل آموزش و پرورش و همچنین آموزش عالی کشور باشد.

طاهری نیا درباره مهم‌ترین محورهای همکاری فیمابین خاطرنشان کرد: از جمله محورهایی که می‌تواند باعث همکاری و استفاده از امکانات و زیرساخت‌های طرفین شود، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی، دوره‌های آموزشی مرتبط ملی و بین المللی، بهره مندی از فرصت‌های مطالعاتی، اجرای مشترک طرح‌های تحقیقاتی، تألیف یا ترجمه کتب و مقالات مرتبط با نیازهای علمی طرفین، ارائه مشاوره‌های علمی – پژوهشی و… است.

وی گفت: باید با شناسایی محورها و ماموریت‌های مشترک بتوانیم از ظرفیت‌های هر دو دستگاه به نحو مطلوب برای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی کشور استفاده کنیم.

معاونان دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، در این نشست دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره نحوه همکاری و تعامل فیمابین بیان کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha