۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۴۲
کد خبرنگار: 5212
کد خبر: 84673262
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در گناباد

گناباد- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون به بخشهای مختلف پرداخت شده است.

سید جعفر احمدی روز یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان گناباد افزود: این تسهیلات در بخشهای مشاغل خانگی، تبصره ۱۶ ویژه نهادهای حمایتی و سامانه کارا ویژه مشاغل روستایی به متقاضیان دارای شرایط پرداخت شده است.

وی ادامه داد: مجموع سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی گناباد در سالجاری ۷۶ میلیارد ریال بود که تاکنون ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در قالب ۵۵ طرح به افراد متقاضی پرداخت شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: همچنین تسهیلات پرداخت شده  از محل تبصره ۱۶ ویژه نهادهای حمایتی سهمیه کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که مجموع این تسهیلات  در قالب ۱۶۸ طرح به متقاضیان اعطا شد.

وی تصریح کرد: همچنین سهمیه بهزیستی گناباد هم از محل این تسهیلات ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که به صورت کامل محقق و در قالب ۱۲۷ طرح به افراد متقاضی پرداخت شده است.

احمدی گفت: ۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات سامانه کارا ویژه مشاغل روستایی از ابتدای امسال در شهرستان گناباد به متقاضیان پرداخت شده است که با پرداخت آنها برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای راه‌اندازی سامانه کارا در سال ۱۳۹۷ تاکنون، در مجموع ۳۲۱ طرح مشمول ۲۵۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال تسهیلات قرار گرفتند که با پرداخت تسهیلات فوق برای ۷۷۴ نفر در گناباد اشتغال ایجاد شد.

فرماندار گناباد نیز در این جلسه ظرفیتهای این شهرستان در بخشهای مختلف اقتصادی را یادآور شد و گفت: باید پتانسیلهای مغفول مانده اقتصادی گناباد را شناسایی کرد و از آنها در مسیر رونق اشتغال و کارآفرینی بهره گرفت.

رضا نصیری افزود: بهره‌گیری از پتانسیهای مراکز آموزشی  از جمله آموزش و پرورش برای توسعه رشته‌های فنی و حرفه ای و همچنین فرهنگ‌سازی اشتغال و کارآفرینی بین دانش‌آموزان، روان‌سازی تسهیلات و افزایش پرداخت تسهیلات زودبازده از اهمیت بسزایی در این زمینه برخوردار است که باید با رویکردها و فعالیتهای جهادی و انقلابی در راستای اهداف دولت سیزدهم و رفع موانع تولید معضل اشتغال را رفع و  برای ایجاد کارآفرینی پایدار گامهای اساسی برداشت.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در گناباد فعال است. از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در این شهرستان سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی با اشتغال بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha