۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۲۱
کد خبر: 84673526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهداب نخستین فینالیست لیگ برتر والیبال

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۲۱
کد خبر: 84673526
شهداب نخستین فینالیست لیگ برتر والیبال

تهران- ایرنا- تیم شهداب یزد با پیروزی مقابل فولاد سیرجان به عنوان نخستین تیم به دیدار نهایی لیگ برتر والیبال صعود کرد.

به گزارش ایرنا، عصر امروز(یکشنبه) در دومین روز از مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال تیم شهداب یزد با نتیجه سه بر یک مقابل فولاد سیرجان به پیروزی رسید. ست‌های اول، سوم و چهارم این بازی با امتیازات ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۲ به سود شهداب رقم خورد و فولاد فقط در ست دوم با امتیاز ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید.

شهداب که در بازی اول هم سه بر صفر فولاد را شکست داده بود، با کسب ۲ پیروزی پیاپی به دیدار نهایی صعود کرد. شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در دیدار نهایی باید به مصاف برنده مسابقه پیکان و سپاهان بروند.

سلیم چپرلی دریافت‌کننده شهداب با ۱۶ امتیاز حمله، یک امتیاز دفاع و در مجموع ۱۷ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این بازی بود. در سوی دیگر میدان عارف مرادی که پس از مصدومیت الکساندر بلاگوجویچ از میانه ست دوم وارد بازی شد، ۱۵ امتیاز برای فولاد به دست آورد اما عملکرد او برای جلوگیری از شکست تیمش کافی نبود.

در این بازی شهداب ۶۵ امتیاز حمله، ۹ امتیاز دفاع، ۲ امتیاز سرویس، ۲۴ امتیاز با اشتباهات حریف و در مجموع ۱۰۰ امتیاز کسب کرد. فولاد سیرجان هم ۵۱ امتیاز حمله، ۸ امتیاز دفاع، ۳ امتیاز سرویس، ۳۰ امتیاز با اشتباهات بازیکنان شهداب و در کل ۹۲ امتیاز گرفت.

شهداب درحالی به دیدار نهایی لیگ برتر صعود کرد که در نیم‌فصل دوم در رده هشتم جدول قرار داشت اما در نیم‌فصل دوم با آغاز سرمربیگری طلوع‌کیان از ۱۳ بازی به ۱۲ برد دست یافت و در نهایت هم رتبه سوم مرحله مقدماتی را کسب کرد. شهداب در یک‌چهارم نهایی هم مس رفسنجان را از پیش رو برداشت و در نهایت با برتری مقابل فولاد، یکی از ۲ مدعی نهایی قهرمانی این فصل لقب گرفت.

فولاد سیرجان هم با شکست امروز به رتبه سوم مشترک لیگ دست یافت. این تیم فصل گذشته قهرمان لیگ برتر ایران شد اما پس از پایان مسابقات تا آستانه انحلال نیز پیش رفت. پس از جدایی سرمربی و بیشتر ستاره‌های فولاد، هدایت این تیم به سعید رضایی سپرده شد و او که نخستین تجربه سرمربیگری خود را پشت سر می‌گذاشت این تیم را هم به قهرمانی آسیا رساند و هم تا نیمه‌نهایی لیگ بالا آورد.

برنامه و نتایج مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال

جمعه ۱۳ اسفند
سپاهان صفر - پیکان ۳
شهداب ۳ - فولاد صفر

یکشنبه ۱۵ اسفند
شهداب ۳ - فولاد یک
ساعت ۱۸:۳۰ سپاهان - پیکان

سه‌شنبه ۱۷ اسفند
ساعت ۱۵:۳۰ سپاهان - پیکان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha