۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۴۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84673749
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحرکات تل آویو برای اوکراین / بنت پس از پوتین با شولتس و مکرون تماس گرفت

تهران – ایرنا- رژیم صهیونیستی یکشنبه شب اعلام کرد که نفتالی بنت نخست وزیر تل آویو پس از گفت‌وگوی تلفنی با پوتین، با اولاف شولتس صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز تلفنی گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه "آی ۲۴" رژیم صهیونیستی، گفت وگوی وی با پوتین یک روز پس از سفر وی به مسکو و دیدار با رییس جمهور روسیه صورت گرفته است.

در همین حال، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که یائیر لاپید وزیر امور خارجه این رژیم برای دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود فردا دوشنبه راهی لتونی خواهد شد.

این وزارتخانه اعلام کرد که دو طرف در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین گفتگو خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی کشورش اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.  

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha