۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84673926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرکرد: جهاد اقتصادی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه است

شهرکرد - ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام شهرکرد با اشاره به اهمیت رفع مشکلات مردم به خصوص مشکلات اقتصادی گفت: جهاد اقتصادی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز دوشنبه در آیین رونمایی از تمثال دیجیتال شهید مدافع حرم عزت‌الله سلیمانی و آغاز کلاس قرآن در منزل این شهید با بیان اینکه داشتن روحیه جهادی در زندگی و منش شهدا وجود داشته و توسعه این روحیه جهادی در بین جوانان ضروری است، افزود: در قرآن کریم نیز تاکید شده است که هر چه بیان می‌کنید به آن عمل کنید و در صحنه حضور داشته باشید و جهادگر باشید.

به گفته وی، امروز جهاد در همه عرصه‌ها جهاد اداری، جهاد سیاسی، جهاد فرهنگی و جهاد اقتصادی در کشور نیاز است و جهاد اقتصادی از ضرورت‌های مهم و ضروری در جامعه است تا مردم نگران معیشت خود نباشند.

وی اظهار داشت: در این دوره بر رفع مشکلات اقتصادی مردم تاکید شده و این امر یک واقعیتی است که باید در جامعه عینیت پیدا کند و رفع مشکلات اقتصادی مردم را نباید پشت گوش انداخت و کار امروز را فردا نگذاریم تا مردم لذت انقلاب را در این دوره بیش از گذشته در معیشت و سفره‌های خود بچشند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ایام شعبان و سالروز ولادت حضرت اباعبدالله حسین و روز پاسدار، میلاد باسعادت حضرت قمربنی هاشم (ع)و روز جانباز و ولادت امام سجاد(ع) گفت: حضور در بین خانواده شهدا و دیدار با خانواده و فرزندان شهدا یک افتخارو توفیق الهی است.

وی اظهار داشت: شهید مدافع حرم، شهید سلیمانی مانند سایر شهدا با ایثارگری به معنای واقعی از همه چیز دنیوی و مسایل زندگی، خانواده، فرزند خود عبور کرد و به معنای واقعی گذشت و ایثارگرانه در مقابل دشمن جنگید و کار بزرگ این شهدا مورد توجه ائمه اطهار است.

نکونام با بیان اینکه حضرت عباس (ع) مدافع حرم اباعبدالله و مدافع امام حسین (ع) بودند، گفت: در کربلا تا حضرت عباس (ع)حضور داشت، خانواده اباعبدالله به خاطر اینکه یک مدافع مومن، سرسخت و مدافع اهل بصیرت و ایستا به معنای واقعی در کنار خودشان احساس می‌کردند، آرامش داشتند و  امروز نیز با حضور جوانان با بصیرت و مدافع  نظام، مردم در کشور احساس امنیت دارند.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی به افراد با بصیرت و شجاع نیاز دارد تا در عرصه‌های مختلف از جمله جهاد همه جانبه، جهاد سیاسی و جهاد فرهنگی خودشان را نشان دهند.

وی به راه‌اندازی مرکز قرآن‌خوانی در خانه این شهید بزرگوار به عنوان یک کار فرهنگی خیر، برای افزایش بصیرت و معرفت قرآنی در بین آحاد جامعه اشاره کرد وگفت: گسترش فرهنگ قرآن‌خوانی در جامعه مهم است و باید مراسم قرآن‌خوانی و روضه‌خوانی را در کنار مساجد و مراکز بزرگ فرهنگی به خانه‌ها برد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر برطرف کردن فساد ادارای در جامعه و اصلاح ادارات تاکید کرد و گفت: نظارت‌ها بر ادارات تقویت شود و امر به معروف و نهی از منکر را در هر سطح در جامعه تقویت شود و جهاد فرهنگی بسط و گسترش داده شود.

وی از مسوولان و مردم خواست تا باری که بردوش دارند را به دوش دیگران نیندازند و فقط به دنبال مطالبه‌گری نباشند و به خوبی به وظایف که برعهده دارند، عمل کنند.

به گزارش ایرنا،سردار شهید عزت الله سلیمانی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) در راه مبارزه با گروهک تروریستی داعش به فیض شهادت نائل آمد.

سردار شهید عزت الله سلیمانی ۴۵ سال سن داشت و سه فرزند از این شهید به یادگار مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha