شرکت نفت منطقه تربت‌حیدریه به نهضت درختکاری پیوست

تربت‌حیدریه- ایرنا- شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه همگام با موسم درختکاری و همزمان با هفته پاسداشت منابع طبیعی به جمع فعالان نهضت درختکاری پیوست و بانی توسعه فضای سبز در این شهرستان واقع در جنوب خراسان رضوی شد.

مسوول روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مدیر و جمعی از کارکنان این شرکت در دومین روز هفته منابع طبیعی اقدام به کاشت ۵۰ اصله نهال کردند. 

علی نیرویی افزود: این درختان در محوطه تاسیسات و نواحی تحت پوشش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه کاشته شدند تا شمار درختان غرس ظرف امسال در این محدوده به ۷۵۰ اصله رسد.
وی درختان کاشته شده را از نوع مثمر توصیف و بیان کرد: پیش از این محوطه فضای سبز شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه درختان غیرمثمر و به خصوص کاج داشت. 

این مسوول در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه ادامه داد: عمده‌ترین مشکل درخت کاج آن است که پس از خشکیدن احتمال وقوع آتش‌سوزی را بسیار زیاد می‌کند که با اصول پدافند غیرعامل در تضاد است لذا همزمان با هفته منابع طبیعی نهالهای انواع درختان ممثمر جایگزین آنها شد. 
وی گفت: همچنین در سامانه جدید برآورد فضای سبز "چمن" جزو فضای سبز محسوب نمی‌شود لذا سیاست کاری جایگزینی درخت به جای چمن است. 
شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که چهار ناحیه مرکب از ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان را تحت پوشش خود دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha