۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84674155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار اصله نهال در ملایر کاشته می‌شود

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱
کد خبر: 84674155
۱۰ هزار اصله نهال در ملایر کاشته می‌شود

همدان- ایرنا- شهردار ملایر با بیان اینکه از آذرماه نهال‌کاری شروع شده و تا پایان سال ادامه دارد گفت: ۱۰ هزار اصله نهال و درختچه تا پایان امسال در سطح این شهر کاشته می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ «مجید فرجی» روز دوشنبه در آیین روز درختکاری در بلوار فردوسی ملایر اظهار داشت: امروز به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، ۳۰۰ اصله نهال به وسعت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع در این بلوار کاشته شد.

وی با اشاره به شعار «ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت، به یاد هر شهید هزار نهال» افزود: برای تحقق این شعار به همت سازمان فضای سبز شهرداری ملایر، کاشت نهال و درختچه در سطح پارک‌ها و بوستان‌ها آغاز شده است.

شهردار ملایر درختکاری را فعالیتی اثربخش در راستای حفاظت از محیط‌ زیست و تضمین زندگی آیندگان دانست و بیان کرد: نهادینه شدن و ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به اهمیت و جایگاه طبیعت می‌تواند راهگشای حفظ منابع طبیعی به عنوان گنجینه ملی باشد.

فرجی ادامه داد: مجموعه شهرداری ملایر یکی از اولویت‌های کاری خود را حفظ و نگهداری از درختان کاشته شده در سطح شهر قرار داده و طی سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در راستای توسعه درختکاری و جنگل‌کاری کمربند سبز شهری صورت گرفته است.

وی با توجه به کمبود منابع آبی، کاشت گونه‌های کم‌آب و مقاوم در دستور کار شهرداری قرار گرفته، افزود: در همین راستا استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین در بلوارهای آیت‌الله میرشاهولد، آیت‌الله شهید بهشتی، مبل و منبت شهید مطهری، جانبازان، میدان نبوت، میدان قائم، میدان شهید شاملو و بلوار سیف‌الدوله با هدف کاهش استفاده از آبیاری با تانکر، حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی و افزایش راندمان آبیاری صورت گرفته است.

شهردار ملایر وسعت فضای سبز ملایر را سه میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: ملایر با دارا بودن ۵۶ بوستان شهری و سرانه فضای سبز بیش از ۲۲ مترمربع  یکی از بالاترین سرانه‌های غرب کشور را دارد.

۱۰ هزار اصله نهال در ملایر کاشته می‌شود

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر نیز کاشت نهال را گنجینه ارزشمندی دانست که تضمین سلامت محیط زیست را به دنبال دارد و در راستای توسعه و حفظ منابع طبیعی باید بیشتر از گذشته تلاش و کوشش کنیم.

«حسین فارسی» با تاکید بر اینکه قطع درخت و تخریب محیط زیست همواره کاری ناپسند و مذموم است، اظهار داشت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، تخریب محیط زیست بلای بزرگی است که آینده بشر را هدر می‌دهد و مساله محیط زیست یک مساله تزئینی نیست و حفظ آن جزء اساسی‌ترین و مهمترین کارها است.

وی با قدردانی از اقدامات ارزنده و ماندگار منابع طبیعی این شهرستان و سازمان فضای سبز شهرداری ملایر در راستای توسعه فضای سبز شهری به عنوان یک شهر سبز و فرهنگی، گفت: به واسطه این اقدامات ملایر از نظر سرانه فضای سبز در غرب کشور رتبه اول را کسب کرد که موجب افتخار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر نیز با تاکید بر ضرورت کاشت نهال و درخت طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، ابراز امیدواری کرد: کاشت درخت نهادینه شده و به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

«جواد زنگنه» گفت: امسال همزمان با هفته منابع طبیعی، یک‌هزار و ۱۰۰ اصله نهال به یاد یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام شهرستان ملایر غرس می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای نهالستان قدس در تولید نهال به عنوان تنها نهالستان استان همدان افزود: در نهالستان قدس ملایر هر سال به طور متوسط یک میلیون اصله نهال تولید و در سراسر استان توزیع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با بیان اینکه امسال نیز یک میلیون اصله نهال شامل نهال‌های جنگلی و فضای سبز در این نهالستان تولید و در سراسر استان در حال توزیع است، ادامه داد: در این شهرستان تاکنون ۲ بند ملاتی به همت خیران با اعتباری حدود یک میلیارد تومان در روستای پیرخداوردی احداث شد که همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۱۷۰ هزار هکتار اراضی ملی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha