۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84674215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سنندج برای استقبال از سال نو آراسته می‌شود

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲
کد خبر: 84674215
سنندج برای استقبال از سال نو آراسته می‌شود

سنندج- ایرنا- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: در آستانه فرا رسیدن سال جدید و با هدف ایجاد فضای شاداب و زیبا، پارک ها و میادین سطح شهر با المانهای نوروزی و سفره‌های هفت سین آراسته می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی اصغری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری هرساله در آستانه سال نو برنامه ریزی لازم را در زمینه آراستگی و زیباسازی سطح شهر انجام می دهد.

وی افزود: رنگ آمیزی مبلمان پارکی، سرویس های بهداشتی و همچنین تعمیر و بهسازی سیستم های روشنایی پارکها از جمله اقداماتی است که در حال حاضر توسط این سازمان در حال اجرا است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اضافه کرد: نصب المان های موضوعی،آذین بندی و نورپردازی معابر اصلی یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان در آستانه سال نو است.

وی با اشاره به طراحی و آماده سازی بیش از ۴۰ المان در سطح شهر گفت: این المان‌ها با موضوع نوروز، سنندج شهر خلاق موسیقی و پایتخت کتاب ایران آماده سازی  و در آستانه سال نو در میادین و پارکهای شهر نصب می شود.

اصغری با بیان اینکه هفت سری سفره هفت سین هم آماده شده که به مناسبت آغاز سال نو در سطح شهر نصب می شود، اظهار داشت: نورپردازی و آذین بندی  معابر اصلی شهر شامل میدان آزادی، پارک سپیدار (بوستان موسیقی) خیابان‌های کشاورز، آبیدر، پاسداران  و پیاده‌راه فردوسی و همچنین میادین حجاب، کوهنورد و میدان امام شافعی از جمله معابری است که بصورت ویژه نورپردازی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد، با اجرای طرحهای زیباسازی سطح شهر و همچنین نصب المان‌های زیبا و جذاب بتوانیم رضایتمندی شهروندان و مسافران نوروزی را فراهم کنیم.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از ۲۶۰ هکتار در مجموع ۹۰ بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت ۲ میلیون مترمکعب وجود دارد.

سرانه فضای سبز در این شهر ۶ مترمربع برای هر شهروند است که این مقدار نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha