۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84674236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان خراسان شمالی اجرا می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: در راستای تفاهم نامه در قالب طرح آفتاب، ۱۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی با ظرفیت پنج کیلو وات برای مددجویان زیر پوشش این نهاد درسال ۱۴۰۱ اجرا می شود.

 مجید الهی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تفاهم نامه با مشارکت کمیته امداد، بانک ملی و شرکت برق منعقد شده است افزود: این تفاهم نامه با هدف اشتغال و درآمدزایی مددجویان کمیته امداد استان خراسان شمالی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح پنل‌های خورشیدی برای خانوارهای مجری طرح درآمدزایی خواهد داشت گفت: ۷۵ میلیون تومان از محل اعتبار ات تبصره ۱۶ بانک ملی در اختیار مددجویان قرار خواهد گرفت و این تسهیلات با ۶ ماه تنفس و با اقساط ۷۸ ماهه توسط خانواده های تحت حمایت پردات می شود.
وی گفت:در این تفاهم نامه شرکت برق موظف است به مدت ۲۰ سال برق تولیدی  این خانوارهای مددجو را خریداری کند.
وی افزود: این طرح بازدهی مناسبی برای تولید برق دارد و می‌تواند به عنوان یک فرصت استثنایی برای اشتغال و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت باشد.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha