تداوم سفرهای دولت و تسریع در پیشبرد امور با بهره‌گیری از ظرفیت هر استان

استان‌ها- ایرنا- سفرهای استانی اعضای هیات دولت طی هفته گذشته همچنان با جدیت دنبال شد، سفرهایی که صرفا به بررسی و پیگیری مشکلات ختم نمی‌شود بلکه ارائه راهکار و به نتیجه رساندن موضوعات، از عزم دولتمردان برای پیشرفت همه جانبه با بهره گیری از ظرفیت هر استان حکایت دارد.

به گزارش گروه اخبار استان ها، سفر اعضای هیات دولت به استان ها بیانگر آن است که دولت برای گره گشایی از مشکلات مردم و تغییر دادن وضعیت موجود و عدم توازن منطقه‌ای و ناعادلانه، برنامه هدفمند دارد. 

بازدید از مناطقی که با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می کنند، از اولویت سفرهای استانی دولتمردان سیزدهم است ، سفرهایی که توانسته امید و نشاط را در دل محرومان زنده کند.

سفرهای استانی اعضای هیات دولت در هر هفته به اقصی نقاط کشور نوید بخش عمل به شعارها و وعده ها است و دولتمردان عزم خود را جزم کرده‌اند تا با مدیریت میدانی گام‌های استوار و محکمی برای رفع مشکلات مردم بردارند.

در تداوم برنامه های دولت، رییس جمهور و تعدادی از وزیران در سومین هفته اسفند ماه مازندران  را مقصد هفدهمین سفر استانی قرار دادند، سفری که بسیاری از برنامه ها در این خطه پیشاپیش آغاز شده بود، با این امید که نقطه عطفی برای رفع برخی از مشکلات آن باشد.

دستاورد این سفر کاری فشرده لمس مشکلات و دغدغه های استان و همچنین تخصیص اعتبارات برای برون رفت استان از عقب ماندگی‌ها بود.

مسوولان در این سفرها تلاش کردند تا  از نزدیک با شاخص‌های توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته آشنا شوند و با تصمیم های کارآمد سبب ارتقاء این مناطق شوند که در ادامه این گزارش به مهمترین آنها اشاره می شود.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، صبح جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد و در فرودگاه بین المللی دشت ناز از سوی حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، سید محمود حسینی‌پور، استاندار و جمعی از مسئولان محلی مورد استقبال قرار گرفت.

در این سفر وزرای کشور، آموزش و پرورش، امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان و همچنین معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، معاون رئیس جمهور در امور مجلس، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، آیت الله رئیسی را همراهی کردند .

بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

همچنین در نشست شورای اداری مازندران، اعضای هیات دولت که به شهرستان‌ها اعزام شدند، گزارش‌های کاری خود را از نقاط مختلف مازندران به رئیس جمهور ارائه دادند.

آیت الله رئیسی پیش از این به ۱۶ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان و گلستان سفر کرده بود.

متناسب‌سازی حقوق کارمندان و کارگران با جدیت در دستور کار است

 رئیس جمهور در جلسه شورای اداری مازندران که به مناسبت سفر استانی هیات دولت برگزار شد، گفت: زیبنده کشور نیست که هم‌وطنی نان شب و یا سقف خانه نداشته باشد و ما برای ریشه‌کنی فقر مطلق در کشور تلاش خواهیم کرد. متناسب‌سازی حقوق کارمندان و کارگران با جدیت با همراهی مجلس در دستور کار است تا با این رویه مشکلات حقوق‌بگیران جامعه را کاهش دهیم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی افزود: استان مازندران در رویدادهای مختلف در ادوار انقلاب نمره قبولی بالایی آورده و هرگونه خدمت به این مردم بااخلاص، تعالی جامعه را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گره‌گشایی از مشکلات مردم باید با جدیت در دستور کار مسئولان باشد اما بسیاری از کشورها خدمت به مردم را مادی‌گرایانه و منفعت‌طلبانه می‌دانند و همچنین در برخی موارد نگاه انسان‌مداری و گفتاری به نوع خدمتی که ارائه می‌دهند، دارند اما آن خدمتی دارای اهمیت است که خالصانه و بی‌منت باشد.

رئیس جمهور همچنین در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم مازندران در ساری گفت : آینده  کشور را درخشان و امیدوار می بینیم و کارهایی که در حال انجام است برای افزایش رفاه مردم با جدیت دنبال خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی افزود: سفر ما همراه شد با شرایط کرونایی و امکان دیدارهای مردمی در جای جای استان وجود ندارد و از این بابت از مردم شریف استان مازندران عذرخواهی می‌کنم و از این تریبون به آحاد مردم به‌ویژه خانواده معظم شهدا عرض سلام و احترام دارم.

وی همچنین در فضای صمیمی و سرشار از عطر شهیدان با جمعی از خانواده معظم شهدای استان مازندران دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی در دیدار جمعی از خانواده معظم شهدای مازندران با تجلیل از رشادت و ایثار شهیدان و صبر و استقامت خانواده شهدا گفت: شهدا در آزمون دفع شرّ دشمنان اسلام و قرآن پیروز و موفق شدند و خانواده معزز آنان نیز در میدان صبر و مقاومت، دشمنان را ناامید کردند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه شهدا و خانواده مکرم آنان عزیز و مورد احترام ملت ایران هستند، گفت: مسئولین برای رسیدگی به امور خانواده شهدا، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و خدمتگزاری در این عرصه توفیق و امتحان الهی است.

وی گفت: دولت خود را خادم خانواده شهیدان والامقام می‌داند و خدمتگزاری در این زمینه را برای خود مغتنم و موجب برکت می‌داند.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز در حاشیه بازدید از گلخانه سبزی و صیفی دشت ناز ساری ، کشاورزی مازندران را قلب تپنده تامین و امنیت غذایی کشور توصیف کرد و گفت: طبق بررسی های کارشناسی در سفر امروز هیات دولت ،۶هزار میلیارد تومان برای طرح های کشاورزی این استان درنظر گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم با توجه به اهمیت کشاورزی مازندران این اعتبار درجلسه عصر امروز هیات دولت در مازندران به تصویب برسد.

وی با اظهار این که بر اساس مصوبات سفر برای رفع مشکلات کشاورزی مازندران سه هزار میلیارد تومان در خصوص طرح های آبیاری زهشکی اراضی شالیزاری ، مرکبات ،آبخیز داری ، شیلات ،جنگل و مراتع دیده شده است، افزود: سه هزار میلیارد تومان نیز برای سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی استان است.

احمد وحیدی وزیر کشور هم در جلسه شورای اداری شهرستان میاندرود  گفت: توجه دولت سیزدهم به توان داخلی و ایجاد تغییرات مثبت است و باید همه ما براساس توانمندی‌های داخلی برای توسعه گام برداریم.

وی افزود: نگاه به درون و توجه به توانمندی های داخلی مهمترین راه برون رفت از مشکلات است و همه باید با دست خود تغییرات ایجاد و رشد و شکوفایی تلاش کنند.

وزیر کشور افزود: میاندرود شهرستانی در میان دو رود است و دارای توانمندی های مختلفی است که نباید از مشکلات رنج ببرد بلکه باید برای استفاده از این ظرفیت ها تلاش کرد و با دوری از وابستگی به بیگانگان برای رشد و  توسعه و حل مسائل و مشکلات تلاش کرد.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز همزمان با هفدهمین سفر استانی رییس جمهوری به عنوان نماینده تام الاختیار وی به شهرستان محمودآباد رفت و  پس از بازدید از بیمارستان  شهدای شهرستان و شنیدن مشکلات نخبگان  و مسئولان محمودآباد در شورای اداری این شهرستان حضور یافت.

وی با بیان اینکه مدیریت پشت میزنشین و اداری نتیجه خود را در گذشته نشان داده است، گفت: مدیریت دولت سیزدهم میدانی و در میان مردم خواهد بود. 

دکتر بهرام عین اللهی افزود: علت سفرهای استانی بررسی مشکلات مردم است و دولت قصد دارد با سفرهای استانی از نزدیک با مشکلات مردم روبرو شود و برای حل آن راهی بیاندیشد.

نماینده تام الاختیار رییس جمهور ادامه داد: مدیریت اداری و پشت صحنه تجربه شد، اما امروز مدیریت دیگر در صحنه است. حاج قاسم سلیمانی کسی بود که مدیریت میدانی داشت و شیوه مدیریتی دولت سیزدهم نیز میدانی خواهد بود.

عزت اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز به عنوان نماینده تام‌الاختیار رییس جمهور در سفر استانی مازندران از فرودگاه رامسر بازدید کرد و از نزدیک در جریان ظرفیت ها و چالش های این مجموعه قرار گرفت که یکی از آنها نبود دستگاه کمک ناوبری بود.

وی همچنین از باند جدید و ترمینال درحال ساخت و ساختمان های موجود در ضلع شرقی باند که باید تملک شوند بازدید کرد و از نزدیک در جریان پروژه های انجام شده قرار گرفت.

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت : برخی تاسیسات گردشگری واقع در حریم‌ ۶۰ متر دریا که از گذشته در اختیار مردم قرار داشت و معتقدم جزو موارد خاص محسوب می شود ، در هیات دولت تعیین تکلیف می‌شود.

ضرغامی ‌که به عنوان نماینده تام‌الاختیار رییس جمهور به شهرستان رامسر سفر کرده بود در حاشیه بازدید از مجموعه پلاژ ساحلی شهرداری رامسر که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و در عین حال بخشی از آن در حریم ۶۰ متری واقع است و باید تخریب شود ، افزود : تلاش می کنیم با رایزنی در دولت جلوی تخریب تاسیساتی را که در حال حاضر ماندگاری آن به نفع مردم است ، بگیریم.

تداوم سفرهای دولت و تسریع در پیشبرد امور با بهره‌گیری از ظرفیت هر استان

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور که همراه رییس جمهور به استان مازندران سفر کرد در شورای اداری شهرستان آمل ظرفیت‌های بالقوه مازندران را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت : دولت سیزدهم ظرفیت مازندران را منطقه‌ای و ملی می بیند چرا که ظرفیت‌های این استان قادر به حل بسیاری از مشکلات کشور است.

وی افزود : دولت سیزدهم اسناد بالادستی کشور را تبدیل به اسناد تحویلی کرد و سند تحول در این دولت هفته قبل منتشر شد که تمامی ابعاد خروجی این سند باید بسط و تعمیم عدالت باشد.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در سفر به استان مازندران از کاغذبازی اداری و تمرکز اختیارات به عنوان مانع جدی تحول اقتصادی در کشور یاد کرد و گفت : لازمه رونق اقتصادی کشور ایجاد انقلاب در حوزه اداری و شکستن دیوار بروکراسی توسط مدیران انقلابی است.

وی که به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور در سفر استانی مازندران به شهرستان نوشهر سفر کرده بود ، در نشستی با سرمایه‌گذاران، نخبگان و فرهیختگان این شهرستان افزود: مدیریت عالی شهرستان ها و استان ها باید با  محوریت انقلاب اداری تمامی دستگاه های اجرایی را سرخط کنند و با یک همگرایی در جهت تغییر دادن رویه های مضر و نامطلوبی که گاه در نظام ادرای و اجرای کشور شاهدیم ، گام بردارند.

دکتر علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم در دیدار با نمایندگان تشکل‌های محیط زیستی مازندران گفت: دغدغه‌هایی که فعالان محیط زیست درباره طرح‌های انتقال بین حوضه‌ای آب دارند را درک می‌کنیم و در این دولت روی انتقال آب بین حوضه‌ای در کشور خط کشیده شده است.

وی اظهار کرد: سمن‌های محیط زیستی یکی از سرمایه‌های اصلی ما هستند. خیلی از مسائل مد نظر سمن‌ها حرف دل ما هم هست. چون جنس و اهداف ما یکی است.

۴۸ پروژه عظیم با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلار در دولت سیزدهم آغاز شده است

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه از آغاز دولت سیزدهم کارهای بزرگی شروع شده است، گفت: در این مدت ۴۸ پروژه صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلار آغاز شده است. 

وی در کنگره ملی بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی با عنوان «مصلح شرق» که در مسجد جامع شهرستان اسدآباد همدان برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر بخش صنعت و معدن، در حوزه نفت پروژه های بزرگی آغاز شده که بی تردید حاصل آن رونق اشتغال و اقتصاد کشور است. 

وی با اشاره به حمایت دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی یادآور شد: دولت در این راستا مصمم است و فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار را تسهیل و سرعت می بخشد. 

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی هم به همراه استاندار خراسان رضوی و رییس گمرک جمهوری اسلامی ایران به منظور افتتاح ۲ طرح عمرانی به مرز دوغارون شهرستان تایباد همجوار با مرز افغاستان و با هدف بهره برداری از یک دستگاه اشعه ایکس برای بازرسی خودروهای سواری و اصلاح مسیر عبور خودروهای سنگین در مسیر ورودی گمرک دوغارون با هدف تسهیل و روان سازی صادرات و ترانزیت سفر کرده بود.

برای بهره برداری از این ۲ طرح افزون بر ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

احداث ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور

سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری نیز در سفر به استان خوزستان گفت: زمینه احداث ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور فراهم شده است.

وی در جریان بازدید از پروژه بیمارستان قلب خرمشهر با بیان اینکه دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکن در هر سال برنامه ریزی کرده است افزود : حسب گزارش وزیر راه و شهرسازی، تاکنون بستر احداث ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در کلان شهرها، شهرهای متوسط و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها فراهم شده است.

مرتضوی به آزادسازی سواحل کشور اشاره کرد و گفت: ۹۰.۵ درصد بخش سواحلی که در اختیار دستگاه‌های دولتی بود آزاد شدند و گام دوم مناطقی که در سواحل و حریم رودخانه ها از سوی بخش خصوصی تصرف شده، با همکاری استانداران استان‌های ساحلی و دستگاه‌های نظارتی و قضایی به تدریج آزادسازی می‌شود.

معاون رییس جمهور همچنین به احداث کمربند سبز آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: بر اساس اسناد آمایشی پیش بینی لازم برای احداث کمربند سبز برای شهرهای آبادان و خرمشهر به عمل آمده و تلاش دولت انقلابی آقای رییسی این است اسناد آمایشی را از بایگانی خارج کند و بر اساس این اسناد در هر منطقه و استان اقدامات مناسبی انجام دهد.

وی همچنین در آیین بهره برداری از طرح آب رسانی به ۱۹ روستا و شهر الهایی خوزستان، هدف از سفر ۲ روزه خود به خوزستان را عمل به دستور رییس جمهور به منظور سرعت بخشی به طرح های مصوب سفر استانی هیات دولت اعلام کرد و گفت: آیت الله رییسی پیش از تشکیل دولت و پس از مراسم تحلیف در اولین روز کاری خود به عنوان رییس جمهور به خوزستان سفر کرد این سفر نشان از تاکید رییس جمهور بر "جهاد" است.

تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده آب شرب پایدار و باکیفیت  ۱۹ روستای مسیر قلعه سحر و شهر الهایی خوزستان را تامین می کند.

بهره برداری از این تصفیه خانه و تاسیسات آبرسانی امکان تامین آب شرب پایدار ۱۶ هزار نفر جمعیت این روستا ها را تامین می کند که این ظرفیت در افق تعریف شده تا ۳۰ هزار نفر جمعیت را پوشش می دهد.

معاون اجرایی رییس جمهور در دومین روز از سفر خود به خوزستان علاوه بر افتتاح مجتمع آبرسانی ۱۹ روستای اهواز از خط دوم راه آهن اهواز – اندیمشک، کمربند غربی اهواز و ایستگاه چمران طرح آبرسانی غدیر بازدید کرد.

تداوم سفرهای دولت و تسریع در پیشبرد امور با بهره‌گیری از ظرفیت هر استان

افتتاح فاز نهایی بزرگترین کارخانه تولید واکسن غرب آسیا در البرز

همزمان با اعیاد شعبانیه ، مرحله نهایی بزرگترین کارخانه تولید واکسن غرب آسیا با ظرفیت سالانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دز واکسن با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ساوجبلاغ استان البرز راه اندازی شد.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به الگو بودن مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه ساخت واکسن کرونا در شرایط تحریم گفت : امروز خودکفایی کشور در زمینه ساخت تمام داروها در اولویت قرار گرفته زیرا صنعت دارو و واکسن می تواند گره گشای صادرات باشد.

عین اللهی در مراسم افتتاح فاز نهایی بزرگترین کارخانه ساخت واکسن غرب آسیا در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود: تلاش های مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ستاد برکت می تواند الگویی برای دیگر بخش های  کشور باشد .

وی ادامه داد: در تجربه دفاع مقدس به دنیا نشان دادیم که انسان های فداکار توانستند کارهای بزرگ را انجام دهند؛ هر کاری قطعا می تواند کارهای موفق بعدی را ایجاد کند؛ ما مردمی داریم که بارها امتحان خود را توانستند در همه عرصه ها نشان بدهند؛ وقتی کرونا در دنیا شیوع پیدا کرد، کشورها وضعیت یکسانی نداشتند ، کشور ما در اوج تحریم های  ترامپ رییس جمهور آمریکا و فشار حداکثری دشمن قرار داشت.

تخصص یکهزار میلیارد تومان برای اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان

احمد وحیدی وزیر کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به استان لرستان سفر کرد و برای بازدید از شهرستانهای پلدختر و کوهدشت عازم این مناطق شد.

وزیر کشور در این سفر گفت که یکهزار میلیارد تومان از مصوبات سفر ۱۹ آذر رییس جمهور به لرستان برای طرح های عمرانی این استان تخصیص یافته و واگذار شده است.

وحیدی افزود: در سفر رییس جمهور ۶ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی لرستان تصمیم گیری شده بود که یکهزار میلیارد تومان آن تاکنون واگذار شده است.

وحیدی با اشاره به بازدید خود از برخی مناطق حاشیه ای لرستان و تصمیمات جدید در صورت لزوم تاکید کرد: زمینه های توسعه استان برای سال ۱۴۰۱ نیز در این سفر بررسی می شود.

افتتاح مرکز رشد فناوری سلامت و مرکز نوآوری سلامت در بجنورد

مرکز رشد فناوری سلامت و مرکز نوآوری سلامت و مرکز نوآوری شیروان نیز هفته گذشته با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در بجنورد افتتاح شد.

این مرکز در یکهزار و ۵۰۰ متر مربع فضا در جوار بیمارستان امام علی (ع) بجنورد ایجاد شده است که برای ساخت این ۲ مرکز بیش از ۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

افتتاح پردیس و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان، حضور در شورای اداری استان نیز از دیگر برنامه های معاون رییس جمهور و معاون وزیر علوم در بجنورد بود.

افتتاح ۲مرکز نوآوری اسفراین، آغاز به کار عملیات ساختمانی مرکز نوآوری مانه و سملقان و افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه کوثر بجنورد نیز به صورت ویدو کنفرانس انجام شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در حاشیه افتتاح مرکز رشد و فناوری سلامت خراسان شمالی گفت: برنامه اصلی ما توسعه کیفی پارک‌های علم و فناوری کنونی است و از این پس تنها بخش خصوصی اقدام به توسعه کمی پارک‌ها می‌کند.

دکتر سورنا ستاری اظهار داشت: پارک های علم فناوری یا دانشگاهی یا استانی هستند و اکنون باید از لحاظ کیفی توسعه پیدا کنندو برنامه اصلی ما قوی کردن این مراکز علمی است.

تداوم سفرهای دولت و تسریع در پیشبرد امور با بهره‌گیری از ظرفیت هر استان

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ‌وارشاد اسلامی طی سخنانی در محل سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در بخش‌های گوناگون وزارتخانه برای رسیدن به تحول و اهدافی که مامور به آن هستیم، تغییرهایی را آغاز کرده و انجام داده‌ایم تا شاهد برخی مسائل مشکلداری که تاکنون با آن مواجه بوده ایم، نباشیم.

وی اظهار داشت: با قاطعیت اعلام می‌کنم که به اذن خدای متعال، قطعا مشکل‌های موجود را اصلاح خواهیم کرد، با علم کامل به این موضوع‌ها، وارد این وزارتخانه شده و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا رویه موجود را اصلاح کنم و به فضایی پاک و اسلامی برسیم.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در سفر به استان یزد و نشست ستاد اجرایی خدمات سفر یزد گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان، سلامت مسافران و جامعه میزبان و میهمان را در ایام عید در اولویت کاری خود قرار دهند.

علی اصغر شالبافیان افزود: در تمام استان‌ها باید مسئولان امر بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دقت ویژه‌ای داشته باشند و تمامی دستگاه‌های خدمات رسان سلامت مسافران را جدی بگیرند.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده و جلسات برگزار شده یک انسجام و برنامه ریزی خوبی برای نوروز ۱۴۰۱ در استان یزد صورت گرفته است و تمامی دستگاه‌های امر آمادگی لازم بری پذیرایی میهمانان نوروزی را دارند.

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین نیز با حضور در مرز مهران از زیرساخت‌های موجود و مسیرهای منتهی به این مرز بازدید کرد.

سیدمجید میراحمدی پس از ورود به استان ایلام به همراه استاندار ایلام و رییس ستاد اربعین استان و مجموعه مسئولان استانی از زیرساخت‌های جاده اربعین در مسیر ایلام به مهران بازدید کردند.

در این بازدید که هیئت‌های عمرانی استان‌های معین نیز حضور دارند، رئیس ستاد مرکزی اربعین از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در زیرساخت‌های جاده‌ای از قبیل ساخت تونل‌ها، پل‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز در مسیر ایلام به مهران قرار گرفت.

بازدید از پایانه مرزی مهران و حضور در نشست ستاد اربعین استان در شهر مهران از دیگر برنامه‌های رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور و هیئت همراه در سفر به ایلام و شهرستان مرزی مهران بود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش نیز با سفر به استان گیلان  در مراسم تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید آموزش و پرورش گیلان در رشت گفت: در بودجه ۱۴۰۱ برای رتبه‌بندی فرهنگیان ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

قاسم احمدی لاشکی اظهار داشت: جز این رقم، مجلس شورای اسلامی نیز ۱۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفت ضمن اینکه در جدول مصارف خودرو نیز مبالغی گذاشته شده است. 

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل با سفر به بیرجند و حضور در آیین گشایش شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در دانشگاه این شهرستان گفت: حدود ۹۰ هزار دانشجوی خارجی در کشور تحصیل می‌کنند که نقش موثری در ترویج زبان و ادبیات فارسی دارند.

حسین سالار آملی اظهار داشت: در حال حاضر حداقل ۲۰ هزار دانشجوی ایرانی نیز در دانشگاه‌های خارج از کشور در حال تحصیل هستند که فرصت مغتنمی برای ترویج زبان و ادبیات فارسی در دنیا است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سفر به استان بوشهر و حضور در آیین تکریم و معارفه مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: اختصاص هفت هزار میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های مختلف در حوزه فعالیت این وزارتخانه بی سابقه است.

سعید اوحدی افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی تسهیلاتی قابل توجه و ظرفیتی مناسب برای توسعه صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی تأمین کرده اند.

وی اضافه کرد: از این میزان سه هزار میلیارد تومان مربوط به تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ است که این ظرفیت مناسب با همت دولت و مجلس شورای اسلامی برای حمایت و پشتیبانی از این صنعت فراهم شده است.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در سفر به استان فارس گفت: ارزیابی‌های انجام شده از پنج هزار قلم کالا نشان می‌دهد که اجرای طرح درج قیمت تولید کننده منجر به کاهش قیمت‌ها از یک تا ۶۱ درصد شده است.

عباس تابش افزود: شفاف‌سازی در زمینه عرضه کالا در بیش از ۸۴ هزار قلم با هزینه توزیع ۳۰ درصدی از محل تولید تا خرید توسط مصرف ‌کننده برنامه‌ریزی شده که گام به گام این موضوع در قالب طرح درج قیمت تولید کننده و در گام جدید آن راه‌اندازی و ایجاد سامانه مصرف‌کنندگان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۵ قانون نظام صنفی در عرضه کالاها، خرده‌فروشان نیز باید در عرضه کالا و خدمات قیمت فروش و ارائه خدمات را شفاف به متقاضیان اعلام کنند که با اجرایی شدن طرح درج قیمت تولیدکننده تاکنون هفت هزار کالا مشمول این طرح شده‌اند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران نیز در سفر به ایلام از انعقاد تفاهم نامه این وزارتخانه با ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفت: عملیات ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی ویژه رزمندگان معسر سال آینده آغاز می‌شود.

حمید مردانیان  اظهار داشت: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران یک وظیفه همگانی بوده و باید در حد توان به این خانواده‌ها خدمت‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه رتبه‌ای بالا از نظر تعداد پرسنل ایثارگران در کشور دارد که این نشان دهنده نقش موثر این وزارتخانه در دوران دفاع مقدس است، افزود: افزون‌ بر ۱۱ هزار نفر از خانواده محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران در سراسر کشور تحت پوشش این وزارتخانه هستند.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت پیوند معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز به منظور معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول، افتتاح طرح خیرساز، بازدید از مرکز دیالیز، مرکز نازایی، بخش قلب ۲۴۷، بخش مربوط به سکته‌های قلبی ۷۲۴ و  بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی یازهرا به دزفول سفر کرد.

وی در آیین تودیع و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۳۳ دستگاه دیالیز با اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد ریال از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مرکز دیالیز بیمارستان بزرگ دزفول اهدا شد.

معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان امور مالیاتی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: ارائه دهندگان خدمات باید چهار درصد مالیات پرداخت کنند که این قانون تاکنون اجرا نشده بود اما از سال آینده اجرای این قانون با کاهش ۲ درصدی به صورت علی‌الحساب آغاز می‌شود.

داود منظور با تاکید بر این که معافیت مالیاتی صادرات هیچ توجیهی ندارد اظهار داشت: در قانون سال آینده احیای ماده ۱۰۴ قانون مالیات مستقیم مربوط به سال ۹۴ مورد نظر است که براساس آن ارائه دهندگان خدمات باید چهار درصد مالیات پرداخت کنند که این قانون تاکنون اجرا نشده بود اما سال آینده اجرای این قانون با کاهش ۲ درصدی به صورت علی‌الحساب آغاز می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در مراسم رونمایی از تولید ماده اولیه داروی مزالازین در تبریز، گفت: ایران جایگاه ۶۲ حوزه فناوری علمی در بین ۱۳۲ کشور جهان را دارد که این جایگاه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

دکتر یونس پناهی افزود : متاسفانه طی سال های گذشته در حوزه مربوط به فناوری های علمی که منتج به تولید ثروت و دانش فناوری برای کشور شود، اقدامات مناسبی صورت نگرفته است و باید از این پس به سمت تولید فناوری و ثروت برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر برویم.

وی جایگاه نخست ایران در تولید دانش و مرجعیت علمی در منطقه و رتبه ۱۵ در این بخش در کل جهان را بسیار مهم و قابل توجه برای مراکز علمی و تحقیقاتی کشور خواند و اظهار داشت: اما با توجه به اینکه جهان به سمت تحقیقات دانش بنیان و کاربردی می رود، محققان و پژوهشگران ایرانی نیز باید همسو با این روند فعالیت های خود را تداوم، تقویت و گسترش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha