۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84674455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستانی‌ها رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی می شوند

سنندج- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس کتابخانه های عمومی کشور روز سه شنبه ۱۷ اسفند علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند به صورت حضوری و غیرحضوری در کتابخانه های عمومی به صورت رایگان عضو شوند.

محمد مخدومی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس علاقه‌مندان برای عضویت رایگان غیرحضوری باید ابتدا به نشانی https://www.samanpl.ir مراجعه کرده و پس از انتخاب کتابخانه موردنظر، کد تخفیف عضویت را دریافت کنند.

وی افزود: برای دریافت کد تخفیف، درج کد ملی و شماره تماس در سامانه ضروری است و در صورتی که متقاضی در کتابخانه‌های عمومی عضو نباشد کد تخفیف برای او پیامک خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اینکه متقاضی پس از انجام این مراحل می‌تواند در مهلت مشخص شده به کتابخانه مراجعه کرده و از تخفیف مورد نظر استفاده کند، گفت: استفاده از کد تخفیف به ۲ صورت حضوری و غیرحضوری بوده و در صورت مراجعه حضوری این مراحل توسط کتابدار انجام می شود و کد تخفیف به شماره همراه فرد مراجعه کننده ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاقمندان به کتاب و کتابخوانی که به صورت غیرحضوری کد عضویت رایگان را دریافت می کنند می توانند برای تکمیل نهایی ثبت نام تا پایان سال جاری به کتابخانه عمومی مورد نظر خود مراجعه کنند.

مخدومی با اعلام اینکه طرح بخشودگی جرایم دیرکرد منابع امانی نیز در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اجرا می‌شود، یادآور شد: بر این اساس اعضایی که منابع امانی خود را در تاریخ‌های ۱۱ تا ۲۸  اسفند ۱۴۰۰ به کتابخانه‌ها عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکردی خواهند شد.

وی همچنین به اجرای طرح کتابخانه گردی در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اسفند اشاره کرد و گفت: این طرح در کتابخانه های تازه تاسیس برگزار می شود و در این راستا کتابخانه مرکزی امام خامنه ای (مدظله العالی) شهرستان سنندج و همچنین کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده سقز آماده بازدید علاقمندان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان ادامه داد: بر این اساس از مسوولان، فرهنگیان، نویسندگان، هنرمندان و عموم مردم دعوت می شود با مراجعه به این کتابخانه ها از این مکان های فرهنگی بازدید کنند.

وی  عضویت رایگان، آشنایی با بخش های مختلف کتابخانه، آشنایی با برنامه ها و فعالیت های این نهاد و بهره مندی  از برنامه‌های متنوع را از مزایای کتابخانه گردی برای علاقمندان اعلام کرد.

در حال حاضر ۸۲ باب کتابخانه در استان کردستان وجود دارد که ۵۲ مورد نهادی و ۳۰ مورد مشارکتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha