۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84674524
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: طلاب مراقب منزلت طلبگی خود باشند

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبر: 84674524
امام جمعه بجنورد: طلاب مراقب منزلت طلبگی خود باشند

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: لباس پیامبران و سربازی امام زمان(عج) برتن طلاب است بنابراین باید مراقب جایگاه رفیع روحانیت باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز دوشنبه در جمع طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) بجنورد اظهار داشت: پذیرش طلبگی و معمم شدن دو اصل مهم در پذیرش مسئولیت سترگ و سنگین سربازی امام زمان(عج) است و طلاب باید قدر خود، جایگاه و لباس روحانیت را بدانند.

وی افزود: اگر طلاب متوجه اهمیت و ارزش جایگاه خود نباشند نمی توانند در هدایت و تبلیغ مردم نقش آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: طلاب وقتی به نماز می ایستند و با خلوص نیت به دیدار معبود می روند باید از جایگاه این فریضه الهی آگاه باشند و غرق در معنویات متوجه اطراف نباشند در مقابل افرادی نیز هستند که چیزهای گمشده روزگار را در نماز پیدا می کنند.

وی ادامه داد: اگر ندانیم در کجای این نظام آفرینش قرار داریم و عظمت آنرا درک نکنیم، عمر ما به پایان می رسد و از این جهان بهره ای نخواهیم برد.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: طلاب در جایگاه  مهمی قرار دارند و رفتارشان متناسب با مسلک ائمه باشند؛ وقتی لباس بر تن داریم باید مبلغ دین باشیم و مراقب غرور و منیت خود باشیم.

وی عنوان کرد: طلاب آراستگی ظاهری و باطنی را حفظ کنند و تهذیب نفس، تواضع و صبور باشند.

امام جمعه بجنورد گفت: لباس روحانیت سپری برای آتش دنیایی و دوزخی و عامل امنیت برای طلبه‌ها در مقابل شیاطین جن و انس است؛ طلبه‎ها تا زمانی که لباس روحانیت نپوشیده‎اند راحت هستند، ولی بعد از پوشیدن باید حریم لباس را حفظ کرد و این از توفیقات الهی است.

همچنین در این مراسم که با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) همراه بود، آیین عمامه گذاری ۳۳ نفر از طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) بجنورد توسط حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha