۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84674738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲۸ طرح اقتصادی از اردبیل به بانک‌های عامل معرفی شد

اردبیل- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: ۴۲۸ طرح اولویت دار استان برای دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، به بانک‌های عامل معرفی شده است.

به گزارش ایرنا، یاسر عبداللهی روز دوشنبه در نشست کمیته اجرای دستورالعمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه بیان کرد: طرح‌های تولیدی و اقتصادی بر اساس اولویت از سوی دستگاه‌های اجرایی مختلف جمع‌آوری و برای دریافت تسهیلات بانک‌های عاملی معرفی شده است.

وی افزود: تمامی طرح‌ها در کمیته استانی بررسی و تصویب شده است و طرح‌هایی که قابلیت اجرایی دارند، به بانک‌ها معرفی می شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار کرد: بر اساس آمار بانک‌های عامل تاکنون برای طرح‌های ارائه شده هشت هزار میلیارد ریال پرداخت شده و طرح‌های باقی مانده نیز در حال بررسی و امضای قرارداد یا در مرحله نهایی پرداخت هستند.

بر اساس اظهارات عبداللهی، ادارات صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی حرفه‌ای و ورزش و جوانان از جمله دستگاه‌هایی هستند که طرح‌های اولویت‌دار خود را اعلام کرده‌اند.

عبداللهی امه داد: در تسهیلات طرح‌های اعلامی، سهم مشارکت ۱.۵ برابری بانک‌ها نیز تا حدودی مشخص شده است که باید تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری شود.

به گفته وی، میزان منابع در اختیار هر استان از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ که به موضوع تولید و اشتغال اختصاص یافته، بر اساس سهم استان (درصد) از کل منابع ایجادی است و این رقم با توجه به روند جذب در استان‌ها قابل تغییر خواهد بود.

اولویت پرداخت تسهیلات و تامین مالی از این محل مربوط به برنامه‌های تکمیل ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی، فعال‌سازی واحدهای راکد، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، توسعه مناطق محروم، اصناف تولیدی و پایدارسازی و ضمانت اشتغال محرومین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha