۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 2454
کد خبر: 84674904
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر فرهنگ لبنان:‌ آنچه در هنرهای تجسمی ایران دیدم،‌ معنا،‌ عمق و صبوری بود

تهران-ایرنا-وزیر فرهنگ لبنان گفت: آنچه در هنرهای تجسمی ایران دیدم،‌ معنا،‌ عمق و صبوری بود و عدم اطلاع ما و مردم لبنان از این تصویر و از این ظرفیت هنری‌، نشان می دهد که رسانه ها در دنیا اجازه نمایان شدن این تصویر را نمی دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از اطلاعیه دریافتی از رایزنی فرهنگی ایران در بیروت، هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی شرکت کننده در هفته فرهنگی ج. ا. ایران در لبنان در روز شنبه 14 اسفند در محل کتابخانه ملی بیروت با وزیر فرهنگ لبنان دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار پس از بازدید دو ساعته محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان از آثار هنرهای تجسمی ارائه شده در نمایشگاه و با حضور محمدرضا بهمنی‌ معاون همکاریهای علمی و فرهنگی،‌ عباس خامه یار رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان و کیانی مدیرکل همکاری های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور صورت گرفت. در این دیدار هر یک از هنرمندان در مورد فعالیتها و آثارشان توضیحات تکمیلی به وزیر دادند و از توجه و وقتگذاری او تشکر کردند.

وزیر فرهنگ لبنان هم در این دیدار گفت: آنچه من در نمایشگاه دیدم،‌ جلوه هایی از هنر معنادار و عمیق ایران بود. همچنین دقت و ظریف بودن آثار هنری ایران،‌ نشان دهنده صبوری ایرانیان است. قطعاً این گوشه ای از تصویر هنر فاخر ایران است. عدم اطلاع ما و مردم لبنان از این تصویر و از این ظرفیت هنری‌، نشان می دهد که رسانه ها در دنیا اجازه نمایان شدن این تصویر را نمی دهند و کار عظیمی که شما هنرمندان در این نمایشگاه در لبنان انجام دادید،‌ در واقع یک تقابل بزرگ با این جنگ رسانه ای بود.

وزیر فرهنگ لبنان:‌ آنچه در هنرهای تجسمی ایران دیدم،‌ معنا،‌ عمق و صبوری بود

در این دیدار،‌ محمدرضا بهمنی‌، معاون فرهنگی سازمان نیز ضمن تشکر از اهتمام و مهمان نوازی مردم و مسئولین لبنان در جریان برگزاری این هفته فرهنگی‌، اظهار کرد که هدف بزرگ و بلندمدت ما در جهان اسلام،‌ بهره برداری از ظرفیتهای فرهنگی،‌ هنری،‌ طبیعی و اقتصادی جهان اسلام برای نیل به تمدن نوین اسلامی است و از مهمترین الزامات در این مسیر،‌ تقویت همزیستی توأم با آرامش در جهان اسلام است. روشن است که نقش هنر در تحقق این الزامات بسیار تعیین کننده خواهد بود.

در ادامه این جلسه  عباس‌ خامه یار رایزن فرهنگی ایران در لبنان هم ضمن تشکر از همراهی و همکاری وزیر فرهنگ و اهالی فرهنگ و هنر لبنان در برگزای هفته فرهنگی اظهار داشت: لبنان به عنوان دروازه ارتباطات رسانه ای منطقه نقش پررنگی در تحولات منطقه و جهان اسلام دارد. لذا همکاری و مساعدت وزارت فرهنگ در برگزاری هفته فرهنگی برای ما بسیار با ارزش هست و ما معتقدیم باید این گونه ارتباطات و رویدادها را تقویت کنیم.

خامه یار همچنین ضمن تشکر از وزیر فرهنگ لبنان مبنی بر دعوت برای «برگزاری کارگاههای تخصصی هنر ایرانی - اسلامی»‌ در لبنان،‌ اظهار داشت،‌ ما برای این منظور آمادگی داریم و بنا به درخواست وزارت فرهنگ لبنان آن را تدارک میکنیم.  ایشان همچنین برای برگزاری هفته فرهنگی لبنان در ایران،‌ اعلام آمادگی کرد.

در پایان این دیدار ، وزیر فرهنگ لبنان یکایک هنرمندان کشورمان را مورد تفقد قرار داد و لوح تقدیر وزارتخانه متبوعش را تقدیم آنان کرد و عکسهای یادگاری با آنان گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha