امکان تعلیق قرارداد برای لژیونرهای شاغل در اوکراین و روسیه فراهم می‌شود

تهران- ایرنا- نشریه اکیپ فرانسه در گزارشی مدعی شد که فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) به زودی برای بازیکنان خارجی شاغل در لیگ برتر اوکراین و روسیه امکان تعلیق قرارداد و پنجره‌ ویژه نقل و انتقالاتی ایجاد می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، اکیپ در این گزارش کوتاه نوشت: فیفا همچنان به رصد تحولات در اوکراین ادامه می‌دهد. در این راستا این نهاد جهانی به زودی به منظور حمایت از بازیکنان خارجی شاغل در دو کشور اوکراین و روسیه، اقدام به راه‌اندازی ساز و کاری حمایتی خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: براساس اطلاعات واصله، برای این بازیکنان (که بیش از ۸۰ تن از آنان در اوکراین و یکصد نفر نیز در لیگ حرفه‌ای روسیه شاغل هستند)، امکان تعلیق قرارداد فراهم خواهد شد. علاوه بر این، پنجره نقل و انتقالاتی ویژه‌ای برای آنان ایجاد خواهد شد تا بتوانند بدون منتظر ماندن برای پنجره تابستانی، با باشگاه دیگری قرارداد امضا کنند. قرارداد جدید به طور قرضی و تا ۳۰ ژوئن امضا شده و رابطه قراردادی آنان با باشگاه اولیه نیز برقرار خواهد بود.  

«شهاب زاهدی» ملی‌پوش ایران در تیم فوتبال زوریا لوهانسک لیگ برتر فوتبال اوکراین بازی می‌کند و در صورت صحت این خبر، قادر خواهد بود تا بدون طی کردن فرآیند معمول، از این تیم جدا شده و فوتبال حرفه‌ای خود را پیگیری کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پنجم اسفند ماه دستور «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را صادر کرد، اما گفت که این عملیات به مثابه شروع جنگ در اوکراین نیست، بلکه اقدامی است که از جنگی در سطح جهانی جلوگیری می‌کند.  اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا، این تصمیم مسکو را جنگ تلقی کردند و به همین بهانه، فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را افزایش دادند.

جنگ در اوکراین برای یازدهمین روز متوالی ادامه دارد. اگرچه تا حدودی از شدت آتش جنگ میان روسیه و اوکراین نسبت به روزهای آغازین این رویداد کاسته شده اما این درگیری همچنان ادامه دارد و سیل واکنش ها و اظهارنظرهای مقامات کشورهای مختلف جهان نیز همچنان جاری است.

همچنین فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) بدنبال بالا گرفتن آتش جنگ در اوکراین، در بیانیه‌ای مشترک تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را تا اطلاع ثانوی از حضور در رقابت‌های بین‌المللی تحت پوشش این دو نهاد تعلیق کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha