۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۴۹
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84675117
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دبیر فدراسیون ورزش همگانی: میانگین سرانه ورزش مردم ایران ۱۳ دقیقه است

سمنان- ایرنا- دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی با تاکید بر ترویج ورزش همگانی، گفت: سرانه ورزش در ایران براساس گزارش نشریات بین‌المللی به طور میانگین ۱۳ دقیقه است.

به گزارش ایرنا، محمد فروحی عصر دوشنبه در دیدار با استاندار سمنان در سالن جلسات استانداری، افزود: سرانه ورزش در جوامع بین‌المللی به طور میانگین ۳۵ دقیقه و در ایران کمتر از این میزان است.

وی یادآور شد: طبق گزارش‌ها سرانه ورزش در ایران به طور میانگین ۲۲ دقیقه کمتر از سرانه ورزش در جوامع بین‌المللی است.

دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ ورزش همگانی ضرورت دارد تا مردم و مسئولان موضوع کم تحرکی را به عنوان دشمن خاموش جامعه بیش از پیش جدی گرفته و نسبت به مقابله با آن اهتمام داشته باشند.

فروحی تصریح کرد: ورزش همگانی در توسعه شور و نشاط اجتماعی‌ تاثیرگذار است که فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: تغییر سبک زندگی، گسترش بازی‌های رایانه‌ای و کاهش اوقات فراغت اقشار مختلف در جامعه موجب شده افراد نسبت به گذشته تحرک کمتری داشته باشند و این امر ضرورت بیش از پیش توجه به توسعه ورزش همگانی را نشان می‌دهد.

دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به وضعیت مطلوب استان سمنان در زمینه ترویج ورزش همگانی، خاطرنشان کرد: سمنان بیست و هشتمین استان کشور از نظر کم تحرکی است.‌

فروحی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور، هیات ورزش‌های همگانی سمنان‌ جزو سه استان برتر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha