۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 3100
کد خبر: 84675340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش‌از ۹۵ هزار سند مالکیت در سیستان و بلوچستان صادر شده است

زاهدان- ایرنا- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۹۵ هزار سند مالکیت از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون در این استان صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک‌مداح روز سه‌شنبه اظهارداشت: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز یک‌هزار و ۳۰۶ سند مالکیت به مالکین روستایی و شهری تحویل و ۲۷۱ رای جهت صدور سند صادر شده است.

وی افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال آینده شاهد صدور یک‌هزارو ۱۷۰ سند شهری و سه هزارو ۸۳۰ سند روستایی باشیم که در صورت تحقق آن نسبت به امسال رشد چهار برابری در این زمینه خواهیم داشت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در راستای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی مسکن در زمینه صدور سند برای روستاهایی که تهیه طرح هادی صورت پذیرفته و عرصه آن در مالکیت بنیاد مسکن باشد یا شامل مستثنیات هستند بنیاد مسکن اقدام با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به صدور سند می‌کند.

وی ادامه داد : اخیرا قسمت‌هایی از استان تحت پوشش نقشه‌برداری ثبتی قرار گرفته که اگر نهایی و عملیاتی شود در زمینه صدور اسناد برای مردم سیستان و بلوچستان شاهد جهش مثبتی خواهیم بود.

بیک‌مداح به اهمیت صدور سند در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: از مزایای صدور سند می‌توان به مستند شدن املاک، مشخص شدن مالکیت‌ها، ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، استفاده از اسناد برای اخذ تسهیلات ساخت مسکن، استفاده از اسناد برای ضمانت‌های حقوقی و قضایی و کاهش نگرانیها در خصوص تغییر مالکیت اشاره داشت.

وی تصریح کرد: طی برنامه‌های متعدد سند دار کردن املاک و مسکن روستایی با اولویت روستاهای دارای جمعیت بیشتر مطابق برنامه‌های دولت اجرا شده اما وجود مشکلاتی همچون جمعیت کم و وجود بافت روستاها در اراضی ملی، زمینه صدور سند را با مشکلات متعددی مواجه ساخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha