۲۹۰ قرارداد گاز رسانی به صنایع در آذربایجان‌غربی منعقد شد

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: طی سال جاری ۲۹۰ قرارداد فروش عمده و گازرسانی به صنایع در این استان منعقد شده است.

علیرضا شیخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از قراردادهای متعقد شده طی سال‌جاری ۱۰۰ فقره مربوط به فروش عمده و ۱۹۰ فقره نیز در ارتباط با گازرسانی به صنایع بوده است.

وی افزود: همچنین طی امسال قرارداد بیش از ۱۲ هزار فقره قرارداد تامین سوخت واحدهای تولیدی تمدید شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در بخش GIS هم اعلام کرد: موقعیت انشعابات استان با پیشرفت ۹۰ درصد و موقعیت شیرهای گازرسانی توزیع و تغذیه نیز با پیشرفت حدود ۹۵ درصد تعیین شده است، البته شناسنامه کامل انشعابات و شیرهای گازرسانی توزیع و تغذیه در سامانه بهره‌برداری و تعمیرات IGDMS نیز با پیشرفت حدود ۶۵ درصد ایجاد و تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه الصاق برچسب انشعابات و لینک اطلاعات مشترکین به علمک‌ها در سطح استان در دست اجراست، گفت: موقعیت دقیق نقاط اندازه گیری ولتاژ شبکه در سطح استان نیز با پیشرفت ۷۵ درصد تعیین شده است.

شیخی به یکپارچه‌سازی نقشه‌های شبکه گازرسانی GIS READY در سطح شهرستان ارومیه نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این خصوص نیز پیشرفت حدود ۷۰ درصدی حاصل شده است.

وی همچنین اضافه کرد: تامین اقلام انشعاب و اشتراک، تامین لوازم یدکی ایستگاه های تقلیل فشار و رسیدگی به وضعیت شبکه گازرسانی و ایستگاه‌ها در راستای پایداری جریان گاز مشترکین به طور مرتب در حال انجام است.

شیخی با بیان اینکه آنچه در آذربایجان‌غربی رخ داده، چیزی جز یک انقلاب در عرصه خدمت رسانی به مردم در صنعت گاز نبوده است، اظهار کرد: هم اکنون سهم ۷۵ درصدی گاز در سبد انرژی استان و گازرسانی به بیش از هزار و ۳۰۰ واحد بخش صنایع صورت پذیرفته، در حالی که گازرسانی به صنایع و مصارف عمده از ابتدا تاسیس شرکت گاز در استان تا پایان سال ۱۳۹۱ رقمی معادل ۴۳۷ مورد بود.

از ابتدای سال جاری بیش از هزار و ۷۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در آذربایجان‌غربی اجرا شده که در مجموع شبکه و خط انتقال گاز طبیعی در این استان به ۱۷ هزار و ۷۸۹ کیلومتر رسیده است.

آذربایجان‌غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

این استان به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha