ذخیره‌سازی میوه تنظیم بازار ایام نوروز در خراسان رضوی پایان یافت

مشهد-ایرنا- مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید و ذخیره‌سازی میوه تنظیم بازار ایام نوروز در این استان به پایان رسید.

آرش آوان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان، برای تنظیم بازار میوه شب عید سهمیه ۶۰۰ تن سیب و هزار و ۲۰۰ تن پرتقال لحاظ شده بود که تمامی این حجم خریداری و به استان حمل شده است.

وی با بیان این که خرید میوه تنظیم بازار برای شب عید امسال به صورت عمده در کشور خریداری شده است و تمامی مسایل مربوط به خرید و واریز وجوه به صورت مرکزی انجام گردید ادامه داد: ذخیره سازی این حجم میوه تنظیم بازار در سه سردخانه استان انجام شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی در خصوص قیمت و زمان توزیع میوه تنظیم بازار در خراسان رضوی گفت: طبق تصمیم کارگروه مرکزی سازمان تعاون روستایی، برنامه‌ریزی در خصوص زمان‌بندی توزیع و قیمت عرضه میوه تعیین و به استان ابلاغ خواهد شد که احتمالا طی این هفته انجام شود.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده هزار و ۲۰۰ تن پرتقال که از این میزان ۸۰۰ تن پرتقال تامسون و ۴۰۰ تن پرتقال والنسیاست و نیز ۶۰۰ تن سیب درختی که ۷۰ درصد آن سیب زرد و ۳۰ درصد سیب قرمز است برای عید ۱۴۰۲ در خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

استان خراسان رضوی با ۳۳ شهرستان، ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.  

توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازار که به منظور کنترل بازار در ایام پایانی سال انجام می شود از ۲۰ اسفند ماه امسال آغاز می شود و تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha