مه صبحگاهی موجب کندی حرکت خودرو در جاده‌های استان همدان شده است

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه مه صبحگاهی حرکت خودروها در بیشتر جاده‌های استان را کُند کرده است، گفت: صبح امروز(سه‌شنبه) حاکم شدن مه غلیظ، میزان دید افقی در بیشتر محورهای ارتباطی استان را به طور محسوسی کاهش داده است.

«صفر صادقی راد» روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس پیش بینی هواشناسی، بارش پراکنده باران و ریزش برف مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان همدان را فرا گرفته که با توجه به کاهش دید افقی در گردنه ها، رانندگان هنگام تردد باید با رعایت سرعت مطمئنه و حفظ فاصله طولی مناسب حرکت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان از رانندگان خواست با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما از تردد غیرضروری در جاده های استان به ویژه محورهای سخت گذر و گردنه‌ها خودداری کرده و در صورت ضرورت سفر نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به اینکه محور گنجنامه- تویسرکان تنها محور مسدود استان همدان است، گفت: رانندگان باید در این روزها، قبل از تردد در جاده‌ها و به‌ویژه گردنه‌های و محورهای کوهستانی استان از وضعیت راهها مطلع شوند.

صادقی راد با اشاره به اجرای طرح زمستانی راهداری با مشارکت نیروهای راهداری و انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین، گفت: ۳۴ راهدارخانه استان همدان در آماده باش کامل هستند و بیش از ۵۰۰ نیرو با بکارگیری حدود ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری کار برفروبی و بازگشایی جاده های استان در مواقع ضروری را انجام می دهند.

مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان تاکید کرد: همه خودروها تا پایان طرح زمستانی برای تردد در محورهای استان باید زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی لازم و ضروری را به همراه داشته باشند.

استان همدان داری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر است که گردنه اسدآباد از جمله محورهای کوهستانی و سخت گذر استان در فصل زمستان محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha