۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴
کد خبر: 84675495
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

قم درسالروز میلاد امام سجاد(ع) غرق درنور و سرور شد

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴
کد خبر: 84675495
قم درسالروز میلاد امام سجاد(ع) غرق درنور و سرور شد

قم - ایرنا - شهر مقدس قم درسالروز میلاد با سعادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت،سیدالساجدین حضرت امام زین العابدین(ع) غرق درنور و سرور شد.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) یکپارچه چراغانی شده و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) شب گذشته و امروز با حضور درکنار مضجع شریف کریمه اهل بیت(ع) درآیین‌های جشن و سرور شرکت کرده و ارادت خالصانه خود را به امام سجاد (ع) نشان دادند.

مداحان و شاعران آیینی به مدیحه‌سرایی و شعرخوانی درحرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) می‌پردازند و وعاظ نیز در حال تبیین نکته‌هایی از زندگانی گهربار حضرت امام زین العابدین(ع) هستند.

قم در روز میلاد آن امام همام حال و هوای ویژه‌ای به خود گرفته‌است و مراسم جشن میلاد علاوه بر حرم مطهر در مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایا و دیگر اماکن متبرک با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ترتیب یافته‌است.

 آیین جشن و سرور در بقاع متبرکه امامزادگان، دفتر مقام معظم رهبری درقم، بیوت و دفاتر مراجع تقلید نیز برپا شده و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) با شرکت دراین آیین، عشق و علاقه خود را به سلاله پاک پیامبر اکرم(ص) به نمایش گذاشتند.

همچنین طلبه‌های جامعه‌المصطفی و مسلمانان خارجی مقیم قم هم با برپایی آیین‌های مذهبی به مقام والای امام سجاد(ع) ادای احترام کردند.

 امام علی بن حسین بن علی بن ابیطالب(ع) مشهوربه سجاد، چهارمین امام شیعیان در پنجم شعبان سال ۳۸ هجری قمری درخانه امام حسین(ع) متولد شد و به القابی از جمله زین العابدین، سید العابدین، زین الصالحین، وارث علم النبیین،وصی الوصیین،خازن وصایا المرسلین، امام المومنین، منار القانتین، الخاشع، المتهجد، الزاهد، العابد، العدل، البکاء، السجاد، ذوالثفنات، امام الامه، ابوالائمه، الزکی و الامین مشهور است.
این امام بزرگوار دارای خصوصیات اخلاقی و رفتاری بسیاری از جمله فراوانی عبادات و سجده‌هاست که به سیدالساجدین لقب گرفته است؛ همچنین دارای ویژگی‌هایی از جمله اطعام نیازمندان، انفاق در تاریکی شب، صدقه دادن، توجه به نیازمندان، گذشت و بخشایش، فروتنی، ایثار، استفاده از زبان دعا در تبلیغ دین اسلام و آموزه‌های الهی و تربیت شاگردان درحوزه‌های علوم اسلامی و انسانی بود.
آن امام همام شاگردان بسیاری را تربیت کرد و یکی از مجموعه دعاها و نیایش‌های وی با عنوان صحیفه سجادیه نام برده شده و دیگری رساله ای با عنوان رساله الحقوق است.
امام سجـاد(ع) در سال ۹۵ هجری درمدینه با زهر ولید بن عبدالملک به شهادت رسید و مزار شریفش در قبرستان بقیع(در مدینه) در کنار مزار مطهر عموی بزرگوارش امام حسن(ع) واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha