۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84675521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای چهارمحال و بختیاری برای گروه‌های حساس ناسالم است

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نفوذ گرد و غبار در آسمان این استان گفت: میزان ذرات گرد و غبار در استان سبب شده تا هوا برای گروه‌های حساس ناسالم باشد.

معصومه نوروزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وزش باد، میزان ذرات آلاینده هوا تغییر می‌کند و در برخی ساعات هوا برای همه گروه‌های سنی ناسالم می‌شود.

وی در ادامه از ورود یک سامانه بارشی به استان از عصر روز چهارشنبه از منطقه کوهرنگ خبر داد و گفت: این سامانه در ارتفاعات منجر به بارش برف می‌شود و در سایر نقاط بارش باران را در پی خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای روزهای پنجشنبه و جمعه بارش رعد و برق و وزش باد شدید در سطح استان را خواهیم داشت و این سامانه از اواخر وقت روز جمعه از استان خارج می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بهار اقلیمی در استان آغاز شده و پتانسیل انرژی بالاست تغییرپذیری الگوهای جوی زیاد است از همین رو هرگونه تغییر در الگوهای بارشی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: بر اساس الگوهای فعلی مجدد از روز یکشنبه هفته اینده بارش‌ها در استان آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، در صورتی که شاخص کیفیت هوا بین صفر تا ۵۰ باشد، کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha