کره جنوبی اجرای محدودیت های صادراتی برای روسیه را تضمین می کند

تهران- ایرنا - کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد محدودیت های صادرات آمریکایی که گرفتن مجوز برای برخی کالاهای مرتبط با تکنولوژی برای روسیه را به دنبال حمله این کشور به اوکراین، تضمین می کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» وزارت تجارت کره جنوبی امروز در بیانیه ای اعلام کرد: این کشور به اتحادیه اروپا، ژاپن، کانادا، استرالیا، انگلیس و نیوزیلند برای دریافت معافیت در میان تحریم هایی به رهبری آمریکا با هدف مسدود کردن دسترسی روسیه به محصولات پیشرفته تکنولوژی، پیوسته است. 

کنترل های صادراتی آمریکا از شرکت ها می خواهد تا برای صادرات اجزای مرتبط با تکنولوژی پیشرفته ساخت آمریکا به روسیه، مجوز بگیرند. این کار بخشی از تلاش ها برای قطع دسترسی روسیه به نیمه رساناها و دیگر تکنولوژی های پیشرفته ضروری برای توسعه سلاح ها و محصولات بیوتکنولوژی است. 

کره جنوبی تولید کننده اصلی نیمه رساناها از طریق شرکت های سازنده های چیپ از جمله سامسونگ و «اس کی های نیکس» می باشد. 

براساس این گزارش، کره جنوبی نیز تحریم هایی برای روسیه از جمله ممنوعیت نقل و انتقالات مالی با بانک مرکزی روسیه، جریمه  هایی برای افراد کلیدی ثروتمند روسی اعمال کرد و به اقداماتی برای مسدود کردن برخی بانک های روسی از سیستم پرداخت مالی بین المللی «سوئیفت» پیوست.

به دنبال عملیات نظامی بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه در اوکراین، این جنگ اکنون وارد سیزدهمین  روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. روسیه اقدامات خود در اوکراین را "عملیات ویژه" می نامد و می گوید برنامه ای برای اشغال اوکراین ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha