۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84675718
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس لای منگنه عطش انرژی و تعهدات آب و هوایی

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴
کد خبر: 84675718
انگلیس لای منگنه عطش انرژی و تعهدات آب و هوایی

تهران-ایرنا- بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی حاکی از نگرانی وی از وابستگی کشورش به منابع انرژی روسیه، انگلیس باید تولید داخلی گاز و نفت را افزایش دهد؛ اظهاراتی که حامیان مقابله با تغییرات آب و هوایی را نگران نقض تعهدات این کشور کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: نخست وزیر گفت برای خلاصی از وابستگی به منابع انرژی روسیه، انگلیس باید تولید داخلی خود را افزایش دهد.

وی گفته امیدوار به افزایش تولید دریای شمالی است، هر چند که برخی از منتقدانش می گوید بیست سال طول خواهد کشید تا تولیدات انرژی این منطقه افزایش یابد و تاثیر فوری اندکی در افزایش قریب الوقوع قبوض انرژی در داخل دارد.

جانسون در کنفرانس مطبوعاتی داونینگ استریت گفت: یکی از چیزهایی که ما به دنبالش هستیم امکان استفاده بیشتر از هیدروکربن های داخلی است.

وی اشاره کرد که وزیر بازرگانی انگلیسی به تازگی درباره اعطای مجوز برای تولیدات داخلی سخن گفته است.

جانسون گفت: این بدان معنا نیست که ما تعهدات خود برای کاهش گاز دی اکسید کربن را کنار گذاشته ایم. ما باید اتکای خود به تولیدات داخلی را افزایش دهیم.  وی گفت راهبرد تامین انرژی را در روزهای آینده تدوین خواهد کرد تا مردم احساس کنند که ما به دنبال نیازهای آنها در بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدت هستیم.

جانسون تاکید کرد تمرکز بر تولید دریای شمال نباید تلاش انگلیس برای به صفر رساندن کربن را تضعیف کند اما مدعی شد این اقدامی ضروری برای آسان تر کردن انتقال به انرژی تبدیل شدنی و هسته ای است.

از زمان حمله روسیه به اوکراین قیمت نفت افزایش یافه و قیمت نفت خام برنت به ۱۳۹ دلار در هر بشکه رسیده که بالاترین سطح از ۱۴ سال پیش تاکنون است.

قیمت گاز نیز افزایشی ۷۰ درصدی را داشته و ۲۰ برابر سطح دو سال پیش رشد کرده است. استخراج نفت و گاز ساحلی در انگلیس می تواند با توجه به قیمت های نفت و گاز از نظر اقتصادی برای این کشور مقرون به صرفه باشد.

اظهارات جانسون با مخالفت و تردید فعالان تغییرات آب و هوایی مواجه شده است.

ربه کا نیوسام رئیس موسسه «گرین پیس» انگلیس گفت: جانسون به دنبال کاهش وابستگی به روسیه است اما استخراج های بیشتر در دریای شمال چاره کار نیست. بیست و پنج سال طول می کشد تا میادین گازی جدید باز شوند و این محصول سپس با قیمت بالاتری در بازارهای جهانی به فروش می رسد و تاثیری در قبوض انرژی ما ندارد. معقول تر است که وابستگی گازی را با عایق کاری خانه ها، نصب پمپ های گرمایشی و تقویت انرژی تجدیدشدنی کاهش دهیم.

 برخی از اعضای کابینه انگلیس نیز که از کربن صفر حمایت می کنند نگران این هستند که حزب محافظه کار به بهانه حمله روسیه به دنبال تضعیف اهداف آب و هوایی است.

روزنامه تایمز روز دوشنبه گزارش داد جانسون آماده می شود به شرکت ها «مجوز اب و هوایی » دهد تا وابستگی به سوخت فسیلی را افزایش دهند و حتی به ضرر اهداف تغییرات آب وهوایی خود را از نیاز به گاز روسیه نجات دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha