۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۰
کد خبر: 84675790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار دادستان مشگین‌شهر به اخلالگران چهارشنبه‌سوری

اردبیل - ایرنا - دادستان مشگین‌شهر روز سه‌شنبه در پیامی با هشدار به اخلالگران نظم و آرامش مردم در چهارشنبه آخر سال ۱۴۰۰ از برخورد جدی دستگاه قضایی با این افراد خبرداد.

به گزارش ایرنا ، در بخشی از متن هشدار دادستان مشگین‌شهر آمده است: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و شور و شوق مردم در استقبال از سال نو ، متاسفانه تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب به بهانه چهارشنبه آخر سال موسوم به چهارشنبه‌سوری اقدام به تهیه انواع مواد محترقه و منفجره و آتش‌زای غیرمجاز و غیراستاندارد و توزیع آن در بین مردم بویژه قشر جوان و نوجوان جامعه می‌کنند.

علی رضایی افزود: خریداران اینگونه مواد بعضا سهوا یا از روی ناآگاهی با بکارگیری و استفاده آن در معابر عمومی سطح شهر و مراکز پرجمعیت و یا با پرتاب ترقه ، فشفشه و افروختن آتش در معابر عمومی ضمن بروز صداهای مهیب انفجاری و ایجاد رعب و وحشت در مردم ، آسایش و آرامش شهروندان را نیز سلب کرده و به تبع آن زمینه اخلال در نظم و آسایش و امنیت عمومی و ایجاد مزاحمت برای خانواده‌ها بویژه بانوان و اطفال را فراهم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی حوادث و اتفاقات رخ داده در سنوات گذشته در مشگین‌شهر حاکی از این است که بواسطه سوء‌استفاده برخی افراد فرصت‌طلب خسارت‌های جانی و مالی قابل توجه و جبران‌ناپذیری به خانواده‌ها، افراد خردسال و نوجوانانی که از تاثیر این گونه مواد بی‌اطلاع بوده‌اند، وارد شده و گاهی حوادث ناگوار اعضای چندین خانواده را در ایام نزدیک به سال نو محزون و داغدار کرده است.

وی با اشاره به این که حصول آرامش ، رفاه ، نظم و امنیت برای یکایک مردم و خانواده‌ها از اهداف اصلی اقدامات دستگاه قضایی و مراجع انتظامی شهرستان می‌باشد و انجام چنین رفتارهای غیرمتعارف موجب ایجاد دلهره و آشفتگی در عموم مردم شده ، اظهارکرد: خرید و حمل اقلام انفجاری ، آتش‌زا و ترقه‌های غیراستاندارد و اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی دارای وصف مجرمانه بوده و قابلیت تعقیب کیفری دارد. 

دادستان مشگین‌شهر افزود: مرجع قضایی و انتظامی منطقه با تهیه و توزیع‌کنندگان مواد غیرمجاز و غیراستاندارد محترقه و نیز واحدهای صنفی عرضه کننده این نوع مواد منفجره قاطعانه و بدون اغماض برخورد قانونی و قضایی خواهد کرد.

رضایی در این پیام به خانواده‌ها توصیه کرده است نسبت به کنترل و مراقبت از نوجوانان و جوانان حساس بوده و با نظارت بیشتر بر رفتار و اقدامات آنها از بروز حرکات و رفتارهای پرخطر و استفاده از مواد  منفجره و محترقه غیرمجاز و خطرساز جلوگیری کرده و مانع انجام برخی رفتارهای هنجارشکن شوند.

دادستان مشگین‌شهر  تصریح کرد: مراجع قضایی ، امنیتی و انتظامی شهرستان مشگین‌شهر با شادی و شور و نشاط اصولی مردم به هیچ وجه مخالف نمی‌باشند و تمامی اقدامات انجام شده از سوی آنان در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صرفا جهت تامین آرامش بیش از پیش همشهریان است.

وی اظهارامیدواری کرد مردم شریف و متدین شهرستان مشگین‌شهر با مدنظر قراردادن حوادث تلخ سال‌های گذشته و نیز با تعامل و همکاری مطلوب خود با عوامل انتظامی و همچنین با همت و تلاش دیگر ادارات و دستگاه‌های مرتبط ، سال ۱۴۰۰ را همراه با صحت و سلامتی به پایان برسانند.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha