تجربه های بازنشستگان ثبت می شود

تهران-ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تجربه های بازنشستگان تامین اجتماعی با فراخوان جشنواره ای توسط خانواده های آنان ثبت می شود و آثار برتر به چاپ می رسد.

به گزارش ایرنا، «حجت‌الله عبدالملکی» روز سه‌شنبه در نخستین جشنواره ملی تجربه ماندگار تاریخ شفاهی بازنشستگان اظهار داشت: این وزارت بر اساس تکالیف هماهنگ‌کننده اقداماتی برای قشر بازنشستگان است اکنون ۵ و نیم تا ۶ میلیون نفر بازنشسته تحت پوشش صندوق‌های این وزارتخانه داریم.

وی بیان داشت: به دنبال تکریم بازنشستگان و بازگردان آنها به منزلت اجتماعی هستیم آنان ستون‌های خانواده و جامعه هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مدیران صندوق‌ها شبانه‌روز برای خدمت به بازنشستگان کار می‌کنند گفت: با انتقال تجربه بازنشستگان می‌توانیم جایگاه آنان را در جامعه تکریم کرده باشیم. وی اضافه کرد: در این طرح با بازنشستگان گفت‌وگو صورت می‌گیرد و بعد پیاده و نظامند در قالب کتابچه و سند طراحی می‌شود که ارزشمند است.

عبدالملکی با بیان اینکه تجربه بازنشستگان برای اولین بار در کشور به صورت رسمی ثبت می‌شود گفت: از پنج صندوق درخواست کردیم این جشنواره را فراخوان دهند بر این اساس فرزندان، نوه‌ها، عروس‌ها و دامادها با دستورالعمل‌های اعلامی تجربیات شخصی، کاری و زندگی را پیاده‌سازی و مستند می‌کنند تا سند برای آن خانواده جامعه ماندگار شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام آثاری که استاندارد باشند پس از داوری هدیه می‌دهیم و آثار برتر هم چاپ می‌شود که جز ماندگارترین تجربه‌ها خواهد بود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رسانه‌ها درخواست کرد که در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند و مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ اردیبهشت عنوان کرد. وی با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم اولین دولت گام دوم انقلاب اسلامی است گفت: در این بیانیه رهبری از یکسری کلیدواژه‌ها استفاده می‌کنند که یکی از آنها جوان است.

عبدالملکی بیان داشت: دولت سیزدهم جوان انقلابی محور است که رئیس‌جمهور در کابینه و انتصاب مدیران و وزرا بر جوان‌گرایی تاکید کردند. وی با تاکید بر اینکه در وزارت کار از مدیران کارآمد، جوان، دست‌پاک، فساد ستیز و مردمی را انتخاب کردیم گفت: یکی از مؤلفه‌های جوان انقلابی استفاده حداکثری از تجربه است به گونه‌ای که دانش قبل را گرفته و دانش جدید را به آن اضافه می‌کند علم همین است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تمام تجربه بشری که در کتاب‌ها خلاصه نمی‌شود بخش قابله ملاحظه تجربه با درگذشت افراد از بین می‌رود و افسون می‌خوریم که چرا در فلان جنگ کتاب‌خانه‌ها سوزانده شده و یا آثار از بین رفته است حسرت آمیزتر از آن کسانی هستند که از این دنیا می‌رود و دانش و تجربه از بین می‌رود که بزرگتر و ارزشمندتر از آن کتاب‌هاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha