۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84675942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: ساکنان مناطق کم برخوردار باید زیر پوشش بیمه درمان باشند

بجنورد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: تمامی ساکنان مناطق کم برخوردار استان باید زیر پوشش بیمه درمان باشند که دستگاه‌های مرتبط برای جذب آنان باید تلاش مضاعف داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام رضا نوری در جمع شماری از دستگاه های مرتبط با حوزه سلامت، نهاد های حمایتی و سپاه استان اظهار داشت: دستگاه‌های دخیل در اجرای طرح بیمه رایگان مناطق کم برخوردار بیش از وظایف سازمانی خود باید در این خصوص خدمت رسانی کنند.

وی افزود: باید مساعدت کنیم تا طرح توسعه مناطق کم برخوردار به خوبی اجرا شود و ساکنان محله های حاشیه شهر و کم برخوردار استان زیر پوشش بیمه ای قرار گیرند تا امید در جامعه تقویت شود.

امام جمعه بجنورد بر حفظ کرامت مردم تاکید کرد و اظهار داشت: تمام اقشار مختلف جامعه مستحق خدمت رسانی با کرامت هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی نیز گفت: طرح ملی بیمه مناطق حاشیه ای داوطلبانه و جهادی انجام می شود و این اداره کل تلاش می کند تابیمه سلامت همگانی رایگان به فاقدان هر نوع  بیمه درمان ارائه کند.

دکتر محسن رعنایی افزود: تمام خدمات دارو، آزمایشگاه و بستری در طرح بیمه رایگان مناطق کم برخوردار با تعرفه دولتی محاسبه می شود.

وی افزود: شناسایی محله های کم برخوردار استان با برپایی میز خدمت در سایر محله های بجنورد و شهرستان های استان نیز اجرایی شده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این استان در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی جزو استان هایی است که گروه جامعه پزشکی بخش خصوصی آن همکاری و مساعدت خوبی با بیمه سلامت دارند.

رعنایی ضمن تشکر از جامعه پزشکی استان اظهار داشت: با همکاری و مساعدت در بخش خصوصی و دولتی، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در این استان ۱۰۰ درصد اجرایی شده است .

وی افزود: این طرح مشکلاتی زیرساختی نظیر سرعت اینترنت و قطع شدن برق به خصوص در تابستان را نیز دارد که نیاز به مساعدت از طرف ارگان های ذیربط می باشد.

رعنایی اظهار داشت: تفاهم نامه ای بین شرکت مخابرات و نظام پزشکی بجنورد با هدف افزایش سرعت اینترنت در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی در استان منعقد می شود.

وی اظهار داشت: مقرر است طی تفاهم نامه بین مخابرات و نظام پزشکی بجنورد برای  تامین اینترنت مورد نیاز مطب ها، داروخانه ها با سرعت مناسب اقدام شود.

رعنایی بر مساعدت شرکت مخابرات جهت راه اندازی سرویس FTTH جهت تامین اینترنت مورد نیاز مطب ها و داروخانه ها با سرعت مناسب تاکید کرد و افزود: با پیگیری نمایندگان هیات نظام پزشکی بجنورد و مساعدت شرکت مخابرات، اجرای این تفاهم نامه از ابتدای سال ۱۴۰۱ در استان اجرایی می گردد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: امسال ۳۴۸ موسسه درمانی در بخش خصوصی شامل پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، تصویربرداری، درمانگاه، فیزیوتراپی، دندان پزشک تا کنون طرح  نسخه نویسی و نسخه پیچی را در استان اجرایی کرده اند.

وی با تشکر از جامعه پزشکی استان بابت همکاری فراوان در اجرای این طرح افزود: در بخش خصوصی ۱۰۰ درصد فیزیوتراپی ها ، درمانگاه ها، تصویربرداری ها ، آزمایشگاه ها ، داروخانه ها و پزشکان نسخه نویسی الکترونیکی را اجرایی کرده اند.

 رعنائی اظهار داشت: در بخش دولتی نیز ۱۰۰ درصد بیمارستان ها، داروخانه ها و آزمایشگاه ها طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را اجرایی کرده اند.

وی تعداد نسخه پیچیده شده و تجویزی مجموع نسخ تمام الکترونیکی، نیمه الکترونیکی و کاغذی در اسفند امسال را ۲۱ هزار و ۹۴۱ نسخه عنوان کرد و گفت: پیشرفت ۱۰۰ درصدی طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در استان در حالی است که این طرح در اردیبهشت امسال تنها پنج درصد بوده است.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اجرای طرح ملی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را طرحی به نفع مردم دانست و گفت: این طرح ، نقاط ضعف هایی نظیر مشکلات اینترنت و قطعی برق  دارد که نیاز  است موانع مرتفع گردد.

بیش از ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha