دادستان سمنان: کسب آگاهی کافی، لازمه اطلاع‌رسانی مطالب در فضای مجازی است

سمنان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: داشتن آگاهی‌ کافی، لازمه اطلاع‌رسانی به مردم در راستای انتشار مطالب در بستر فضای مجازی است.

به‌ گزارش ایرنا، محمد شریف ابراهیمی عصر سه شنبه در نخستین همایش فعالان فضای مجازی استان سمنان در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: لازمه اطلاع‌رسانی به مردم در این است که فرد منتشر کننده مطلب، خود عالم به موضوع باشد و آگاهی های کافی را داشته باشد و پس از آن در جهت انتشار مطلب اقدام کند. 

وی ادامه داد: رسانه‌ها با قلم خود وظیفه روشنگری را برعهده دارند و اهمیت مطالب این افراد در آگاهی دادن و آگاهی یافتن از موضوعات است. 

شریف ابراهیمی اضافه کرد: افراد منتشر کننده مطالب باید آگاه به مصالح نظام باشند و اطلاعات غلط و نادرست که به نظام و مصلحت های کشور و منطقه ضربه می‌زند، انتشار ندهند.

وی اظهار داشت: افراد فعال فضای مجازی و خبرنگاران باید قانون مطبوعات را مطالعه و قلم، فکر و مکتوبات خود را براساس قانون، مدیریت و کنترل کنند. 

شریف ابراهیمی تصریح کرد: هک، نفوذ و دسترسی غیرمجاز به داده ها، انتشار بدافزارها، توهین، افترا، نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام و تشویق به اغتشاش و اعتراضات از جمله جرایم رایانه ای است.

وی افزود: مجوز مطبوعات و نشریات توسط هیات نظارت بر مطبوعات صادر می‌شود و اگر رسانه ای این مجوز را دارا نباشد از چتر حمایتی قانون مطبوعات برخوردار نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: قلم باید در خدمت کسی نباشد و فرد با قلم زدن خود در فضای رسانه ای، فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب، عزت و شرافت خود را حفظ کند.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش فعالان فضای مجازی استان سمنان به همت سازمان فضای مجازی سراج در قالب کارگاه‌های آموزشی با عنوان “شبکه‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای و مسئولیت پذیری” ویژه فعالان فضای مجازی، ۱۷ اسفند ماه در ۲ نوبت صبح و عصر با حضور مسوولان ارشد استان سمنان و مدرسان کشوری برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha