۳۶۰۰ مدرسه آذربایجان‌غربی به اینترنت پهن‌باند متصل شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به توسعه روزافزون استفاده از شبکه اینترنت در مدارس شهری و روستایی استان گفت: سه هزار و ۶۰۰ مدرسه شهری و روستایی این استان به اینترنت پهن باند متصل شده است.

قاسم جلیلی‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۲ مدرسه روستایی با بیش از ۹۰ درصد پوشش به اینترنت پهن باند متصل است افزود: همچنین هزار و ۵۹۶ مدرسه شهری در استان وجود دارد که تمام آنها نیز به اینترنت پهن باند متصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت:  با اتصال مدارس شهری و روستایی به اینترنت پهن باند، تجهیزات اتصال و پهنای باند رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته است.

جلیلی‌نژاد ادامه داد: این طرح در راستای تامین زیرساخت‌های هوشمندسازی مدارس و با پیمانکاری اپراتورهای ثابت و همراه در شهرها و روستاهای آذربایجان‌غربی اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: اولویت تامین هزینه‌های اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از محل اعتبارات طرح USO مختص مدارس روستایی و محروم است.

به گزارش ایرنا، زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد روستاهای استان آذربایجان غربی با وجود مشکلات در حوزه تامین تجهیزات ارتباطی از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha