ساماندهی فرهنگی بازار آستارا در دستور کار مسئولان قرار گرفت

آستارا - ایرنا - مسئولان آستارا با اشاره به استقبال تجار و گردشگران داخلی و خارجی از بازار این شهرستان، ساماندهی فرهنگی آن را با همکاری و همراهی بازاریان و اصناف خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ امام جمعه آستارا روز پنجشنبه در دفتر خود در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی گفت: باید با بازاریان و کسبه فعال در بازار و فروشگاه های اطراف آن در خصوص رعایت بیشتر موازین اسلامی و ارزش های فرهنگی در حوزه بازار، نشست های متعددی برگزار شود.

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی بازدید میدانی مسئولان امر از بازار، آموزش احکام تجارت و تنویر افکار عمومی درباره عواقب منفی ربا را از مواردی ذکر کرد که می تواند برای رونق کسب و کارهای خرد و کلان مفید باشد.

وی با اشاره به گزارش فرمانده سپاه آستارا در خصوص مشاهده برخی ناهنجاری ها و مظاهر غیر فرهنگی در بازار این شهرستان، حفظ آوازه فرهنگ و نجابت مردم آستارا را لازم دانست و گفت: یقین دارم با همدلی بازاریان، مشکلات موجود رفع خواهد شد.

بازار آستارا با بیش از یکهزار و ۵۰۰ غرفه و فروشگاه های اطراف آن در حاشیه دریای خزر و نزدیک به گمرک آستارا از مناطق اقتصادی و گردشگرپذیر این شهرستان است و همه ساله گردشگران و مسافران داخلی و خارجی قابل توجهی از آن مجموعه بازدید و خرید می کنند.

ساماندهی فرهنگی بازار آستارا در دستور کار مسئولان قرار گرفت

در ادامه این جلسه، اعضا بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در دستگاه های اداری با استفاده از روحانیان و مبلغان دینی و تقویت برنامه های قرآنی در مساجد شیعه و سنی به عنوان یکی از مهمترین نمادهای وحدت مسلمانان تاکید کردند.

نورافشانی آسمان شهر از فراز مساجد در شب نیمه شعبان نیز مورد تصویب اعضا جلسه قرار گرفت و جمشید مهدوی معاون عمرانی فرمانداری آستارا نسبت به همکاری متولیان برای اجرای این برنامه تاکید کرد.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha