تدابیر لازم برای رفع افت تحصیلی ناشی از آموزش‌های مجازی به کار گرفته شود

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها ضرورت نظارت بر افت تحصیلی ایجاد شده بین دانش آموزان را افزایش داده است، گفت: تدابیر لازم برای تقویت آموزش‌ها و جبران افت تحصیلی و همچنین رفع نگرانی خانواده‌ها در این باره اندیشیده و به کار گرفته شود.

غلامعلی حیدری روز سه شنبه در نشست شورای آموزش‌ و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: برخی نابرابری‌ها در سیستم آموزشی و در سطح مدارس دیده می‌شود که لازم است اعضای شورا برای حذف آن‌ها و برخورداری مدارس کمتر برخوردار از امکانات و خدمات مطلوب آموزشی برنامه‌ریزی کنند.

وی با تاکید بر اجرایی شدن مفاد سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: تدوین برنامه‌های راهبری در این راستا باید مد نظر قرار گیرد و با نظارت مستمر و زمان‌بندی مشخص، طرحی عملیاتی در این خصوص به اجرا درآید.

حیدری انتظارت از شورای آموزش‌ و پرورش را با توجه به جایگاه ویژه آموزش‌وپرورش در تعالی کشور گسترده دانست و یادآور شد: یکی از انتظارات تعریف شده از شورای استانی آن است که برای تقویت مشارکت اولیا دانش آموزان در جهت ارتقای کیفی آموزشی و تربیتی برنامه‌ریزی کرده و زمینه را برای برقراری ارتباط عاطفی اثرگذار اولیا در روند آموزشی فرزندان مهیا کند.

استاندار، توجه به آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان، توانمندسازی و آشناسازی معلمان با آخرین یافته‌های آموزشی، تدوین برنامه عملیاتی به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا بر دانش آموزان و فرهنگیان با فعال شدن مربیان سلامت و ترغیب به واکسیناسیون، اهتمام در بازسازی و مقام‌سازی مدارس مناطق زلزله‌زده کوهرنگ و همچنین استفاده از ظرفیت علمی نهادهای دانش‌بنیان و فناوری‌های روز آموزشی و تربیتی را از دیگر انتظارات تعریف شده از شورای آموزش‌وپرورش استان بیان کرد.

حیدری همچنین بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز با هدف حذف مدارس کانکسی و چادری در استان و ایجاد فضاهای آموزشی استاندارد و شایسته دانش آموزان را متذکر شد و گفت: در این زمینه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) آمادگی خود را برای ساخت مدرسه در مناطقی که از کانکس برای آموزش استفاده می‌شود، اعلام کرده است.

وی ادامه داد: ضروری است آموزش‌وپرورش استان انعقاد توافق‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) را برای حذف مدارس کانکسی و چادری دنبال کند.

حیدری با بیان اینکه شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر و در معرض آسیب و رسیدگی به آنان می‌تواند به محدود شدن آمار موارد ترک تحصیل منجر شود، افزود:شورای آموزش‌ و پرورش استان در این باره از ظرفیت و حمایت مراکز امدادی و نهادهای فعال در حوزه اجتماعی استفاده کند و تعاملات لازم را شکل دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دانش آموزان برای توانمندسازی آنان، توجه به توسعه ورزش در مدارس و ارتقای زیرساخت‌های ورزشی در آموزش‌وپرورش مناطق، کادر سازی در تراز انقلاب و ترویج معارف دینی و قرآنی بین دانش آموزان در تعامل با علما، حوزه‌های علمیه و نخبگان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برای تهیه طرح شتاب بخشی به منظور ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان لازم است زمان‌بندی مشخصی لحاظ شود، گفت: مسوولان آموزش‌ و پرورش پیگیری‌های لازم را برای حل مشکلات و مطالبات فرهنگیان مدنظر قرار دهند و با برگزاری نشست‌های مستمر با آنان و بررسی دیدگاه و نظرات جامعه فرهنگیان اجازه ندهند معاندین از طرح مطالبات فرهنگیان سوءاستفاده کنند.

به گزارش ایرنا، در نهمین نشست شورای آموزش‌ و پرورش چهارمحال و بختیاری، معاونت‌های مختلف اداره کل آموزش‌وپرورش استان گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.

صعودی بودن آمار بازنشستگی فرهنگیان استان در سال‌های اخیر و کمبود نیروی آموزشی، نبود فضای محیطی مستقل برای فعالیت پژوهش سراهای دانش‌آموزی، لزوم ورود صنایع بزرگ استان برای ایجاد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان، ضرورت ایجاد خوابگاه‌های دانش‌آموزی در مناطق کمتر توسعه‌یافته، استفاده از نرم‌افزار مکان‌یابی مدارس برای ساخت مدارس جدید با توجه به نیازهای تعریف شده در مناطق، توانمندسازی یک هزار معلم آموزش ابتدایی در استان در سال تحصیلی جاری و طرح درخواست توسعه فضای فیزیکی مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha