۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۱۹
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 84676336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار اسکاتلند و اوکراین در پلی‌آف جام جهانی به تعویق افتاد

تهران- ایرنا- فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) با درخواست فدراسیون فوتبال اوکراین مبنی بر تعویق دیدار تیم ملی این کشور برابر اسکاتلند در پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲ موافقت کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، دیدار این دو تیم قرار بود ۲۴ مارس(چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) برگزار شود اما فدراسیون فوتبال اوکراین هفته گذشته و به دلیل حمله روسیه به این کشور، درخواست رسمی خود را برای تعویق این دیدار تسلیم فیفا کرد.

گرچه این دیدار به تعویق افتاده اما زمان برگزاری آن اعلام نشده است. قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار است اول آوریل مصادف با ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شود.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، جام جهانی‌قطر ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر(۳۰ آبان تا ۲۷ آذرماه) برگزار می‌شود.

۱۵ نفر از ۲۳ بازیکن تیم ملی اوکراین که در تازه‌ترین دیدار این تیم که در نوامبر ۲۰۲۱ مقابل بوسنی و هرزگوین برگزار شد، به بازی گرفته شدند، فوتبال باشگاهی خود را در اوکراین پیگیری می‌کنند و براساس گزارش شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان، تقریبا تمام بازیکنان تیم ملی اوکراین پس از تعویق لیگ داخلی این کشور، در داخل اوکراین مانده‌اند.

فیفا به‌تازگی امکان تعلیق قرارداد خارجی شاغل در اوکراین را فراهم کرده و به لژیونرهای حاضر در روسیه و اوکراین اجازه داده تا بدون طی کردن روال معمول، به تیم‌هایی خارج از این دو کشور ملحق شوند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پنجم اسفند ماه دستور «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را صادر کرد، اما گفت که این عملیات به مثابه شروع جنگ در اوکراین نیست، بلکه اقدامی است که از جنگی در سطح جهانی جلوگیری می‌کند. اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا، این تصمیم مسکو را جنگ تلقی کردند و به همین بهانه، فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را افزایش دادند.

جنگ در اوکراین برای سیزدهمین روز متوالی ادامه دارد. اگرچه تا حدودی از شدت آتش جنگ میان روسیه و اوکراین نسبت به روزهای آغازین این رویداد کاسته شده اما این درگیری همچنان ادامه دارد و سیل واکنش ها و اظهارنظرهای مقامات کشورهای مختلف جهان نیز همچنان جاری است.

همچنین فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) بدنبال بالا گرفتن آتش جنگ در اوکراین، در بیانیه‌ای مشترک تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را تا اطلاع ثانوی از حضور در رقابت‌های بین‌المللی تحت پوشش این دو نهاد تعلیق کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha