۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84676780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای خراسان شمالی بارانی می شود

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲
کد خبر: 84676780
هوای خراسان شمالی بارانی می شود

بجنورد-ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی از امشب (چهارشنبه) در مناطق مختلف استان فعال می شود که با بارش باران و باد شدید همراه خواهد بود.

هادی شیرازی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این سامانه سبب وزش باد شدید، گاهی باد لحظه ای بسیار شدید با احتمال توفان و گردوخاک همچنین بارش باران خواهد بود و در پاره ای نقاط رگبار باران و رعدوبرق و درنقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی افزود: این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان بویژه نیمه شرقی و جنوبی استان یعنی در شهرستان های اسفراین، فاروج، شیروان و بخش هایی از بجنورد و راز و جرگلان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تا روز شنبه هفته آتی در استان فعال است گفت: با توجه به شدت وزش باد تخریب سازه های موقت دور از انتظار نیست و با توجه به رگباری بودن بارش ها، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها محتمل است.

شیرازی گفت: از کوهنوردان انتظار می رود از صعود به ارتفاعات در شرایط نامساعد جوی خودداری کنند همچنین به دامداران توصیه می شود از چرای دام در ارتفاعات و مسیل ها به جد اجتناب کنند.

افزایش دمای هوا تا ۱۴ درجه در استان 

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی افزود: برای مناطق مختلف استان افزایش دمای استان به میزان ۱۰ تا ۱۴ درجه سانتیگراد تا صبح جمعه پیش بینی شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره میزان بارندگی شب گذشته در استان گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارندگی از ایستگاه سیساب شهرستان بجنورد به میزان ۱۴.۵ میلیمتر ثبت شده است همچنین در بجنورد ۳.۸ میلیمتر باران بارید.

شیرازی گفت: در شبانه روز گذشته کوسه با کمینه دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین و آشخانه با بیشینه دمای ۱۹ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی  افزود: در این مدت کمینه دمای بجنورد ۱.۶ درجه سانتیگراد و بیشنیه آن ۱۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha