امام جمعه سردشت: مسوولان باید به مطالبات جانبازان رسیدگی کنند

مهاباد - ایرنا - امام جمعه سردشت با بیان اینکه این شهرستان در دوران انقلاب اسلامی، بمباران شیمیایی و دفاع مقدس تعداد زیادی جانباز تقدیم نظام کرده است، گفت: همچنان رسیدگی به پرونده‌ها و رفع مشکلات و مطالبات مهم جانبازان از مسوولان اجرایی است.

به گزارش ایرنا، ماموستا محمد واوی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از مسوولان این شهرستان به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز جانباز افزود: سردشت نماد ایثار و شهادت است و مردم آن با وجود بمباران شیمیایی و جنگ تحمیلی حتی یک لحظه دیار خود را ترک نکرده و حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادند.

وی از جانبازان بویژه مصدومان شیمیایی به عنوان نماد استقامت و نمونه بارز ایثار یاد کرد و گفت: امنیت، آرامش و آسایش ملت ایران مرهون فداکاری این ایثارگران سلحشور است.

امام جمعه سردشت با اشاره به اینکه در بمباران شیمیایی سال ۱۳۶۶ و هشت سال دفاع مقدس، این شهرستان جانبازان زیادی تقدیم نظام و انقلاب کرده است، یادآور شد: جانبازان این شهرستان هنوز مطالبات و گلایه‌هایی در خصوص خدمات رسانی دارند که لازم است در دولت جهادی و مردمی، مسوولان، تحقق مطالبات ایثارگران را در اولویت خود قرار داده و پاسخگوی آنها باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سردشت نیز در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: صبر و بردباری جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های گرانقدر آنها موجب بقای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شده است.

حسین خضری اضافه کرد: جانبازان نمونه‌های بزرگ افتخار، شجاعت، فداکاری و یادگارهای دوران حماسه‌اند که امروز بعنوان سرمایه‌های انقلاب، الگوی نسل جوان هستند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در طول دوران انقلاب اسلامی ۸۵۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است؛  این شهرستان در هفتم تیر سال ۱۳۶۶ توسط رژیم بعث عراق بمباران شیمیایی شد که در این فاجعه انسانی ۱۲۰ نفر شهید و بیش از ۲ هزار نفر مصدوم شدند.

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha