اجرای ۱۸ کیلومتر راه روستایی بجنورد به سپاه واگذار می شود 

بجنورد-ایرنا- معاون فنی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: اجرای ۱۸ کیلومتر راه روستایی شهرستان بجنورد به سپاه جوادالائمه استان واگذار می شود و امید است شاخص بهره مندی ساکنان این مناطق از راه مناسب ارتقا یابد.

علی ربانی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی میان سپاه و این اداره کل، پروژه های راهسازی در هشت روستای بجنورد اجرا می شود که اعتبار مصوب برای این محورها ۱۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: همچنین بر اساس این تفاهم، سپاه جوادالائمه(ع) قیر مورد نیاز برای آسفالت ۱۶ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان های بجنورد و راز و جرگلان را تامین می کند. 

ربانی گفت: امسال اجرای طرح های راهسازی در محورهای روستایی استان بیش از ۳۴۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد که ۴۳ درصد آن تخصیص یافته است.

معاون فنی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: در صورت تخصیص کامل اعتبار ۵۵ کیلومتر راه آسفالت می شود.

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی،۱۸۶ خانوار ساکن در ۴۸ روستای بالای ۱۰۰ خانوار استان راه مناسب ندارند که برای تامین راه مناسب در این روستاها ۲۲۰ کیلومتر راه باید ساخته شود .

همچنین در این استان ۱۸ روستای بالای ۱۵۰ خانوار از داشتن راه مناسب بی بهره اند. 

اکنون ۸۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، دست کم راه آسفالته دارند و ۴۴ درصد از طول راه ها در این محورها آسفالت است و بر این اساس اکنون بهره مندی جمعیت روستاییان استان از راه مناسب ۱۱ درصد از میانگین کشور کمتر است.

اکنون ۲۰۵ روستا بالای ۲۰ خانوار استان با ۱۶ هزار ۲۷۷ خانوار جمعیت راه مناسب ندارند و بیشترین این روستاها در شهرستان های شیروان، مانه و سملقان و اسفراین است، وضعیت روستاها در شهرستان های گرمه و جاجرم بهتر از سایر شهرستان ها است.

اکنون ۴۴ درصد از طول راه روستایی استان معادل ۲ هزار و ۴۵ کیلومتر آسفالت و ۲ هزار و ۵۱۶ کیلومتر هنوز آسفالت نیست.

بر اساس این گزارش ۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha