مدیر هماهنگی کانون‌های مساجد سمنان: عمران معنوی مسجد در جذب جوانان است

سمنان- ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: مهمترین و باارزش ترین کار در عمران معنوی مسجد دعوت و سوق دادن جوانان به مسجد است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی موسوی روز چهارشنبه به مناسبت سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور به رسانه ها افزود: عمران و آبادانی مساجد به دو صورت مادی ومعنوی است و هر اقدامی که باعث حضور مردم در مسجد شود از زیرمجموعه های عمران معنوی مساجد به حساب می آید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان مهمترین وبا ارزش ترین کار در مسجد را دعوت وسوق دادن جوانان به مسجد عنوان کرد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اقداماتی که انجام می دهند موجب جذب کودکان و نوجوانان به مسجد می شوند که این هم از عمران معنوی مسجد محسوب می شود.

وی به تأثیر تعداد نمازگزاران یک مسجد در عمران معنوی آن مسجد اشاره کرد و افزود: هرچه تعداد نمازگزاران بیشتر باشد آن مسجد از لحاظ عمران معنوی پیشگام است.

موسوی با اشاره به فرارسیدن ۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: این کانون ها در سال ۱۳۷۱ به دنبال طرح مقابله با شبیخون فرهنگی توسط مقام معظم رهبری با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، تربیت و کادرسازی برای اسلام و انقلاب و نیز مقابله با تهاجم فرهنگی تاسیس شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از فعالیت ۲۶۶ کانون مسجد با ۲۰ هزار عضو و ۸۸ کتابخانه در مساجد استان خبرداد و خواستار تامین و اختصاص اعتبارات مورد نیاز کانون های فرهنگی هنری شد و افزود: برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان، برگزاری دو دوره  برای مدیران کانون ها به صورت حضوری ومجازی، ترویج کتاب و کتابخوانی، توزیع ۱۲هزار بسته گوشت گرم بین محرومان، اجرای طرحهای فرهنگی هنری در روستاها اجرای طرح تلاوت نور و تفسیر کوتاه، طرح سه شنبه های تکریم از فعالیت ها و برنامه ها است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ گروه سرود در کانون های مساجد فعالیت می کنند.

وی اجرای جشنواره روستایی به توان مردم در۲۰ نقطه روستایی ،اجرای طرح تربیتی چهره به چهره و چکامه در کانون های استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی توسط ۲۵ مربی، اجرای طرح سفیران اجتماعی ،اجرای طرح هر مادرایرانی یک مربی قرآن، اجرای طرح درختکاری در اکثر کانون های مساجد و اجرای بخش نشست علمی کنگره ملی امام سجاد(ع) در استان را از دیگر فعالیت های کانون های مساجد استان برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha