۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵
کد خبر: 84677113
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار فارس: شهرک صنعتی داریون احداث شود

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵
کد خبر: 84677113
استاندار فارس: شهرک صنعتی داریون احداث شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با اشاره به لزوم ساخت شهرک صنعتی در شهر داریون شهرستان شیراز گفت: ایجاد این شهرک صنعتی منجر به کنترل مهاجرت و برگشت بومیان این منطقه خواهد شد.

محمد هادی ایمانیه، چهارشنبه در سفر به شهر داریون از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز افزود: با توجه به خشکسالی‌ها، تغییر مشاغل از کشاورزی به صنعت می‌تواند مهاجرت معکوس از شیراز به داریون را محقق کند.
او ادامه داد: برای جذب سرمایه‌گذاری در منطقه داریون نیازمند ایجاد شرایط و زیرساخت‌های مناسب هستیم و برای تحقق این مهم باید جاذبه‌های لازم را جهت هدایت جریان سرمایه به این منطقه فراهم کنیم.
وی، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه بیان کرد: ایجاد امید در بین آحاد مختلف جامعه اهمیت دارد اما نه یک امید کاذب و دور از واقعیت چرا که این می‌تواند آسیبی به مراتب جدی‌تری متوجه ما مسئولان کند.

تامین زمین و حامل های انرژی عمده ترین مانع ایجاد مناطق صنعتی است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم، ایجاد شهرک یا ناحیه صنعتی در منطقه داریون شیراز را مهم دانست و گفت: با توجه روند صنعتی شدن فارس و تکمیل ظرفیت و منابع لازم در ایجاد و گسترش مناطق صنعتی که عمده‌ترین موانع آن تامین زمین و حامل‌های انرژی است، می‌کوشیم مکان مناسبی را به احداث شهرک صنعتی داریون اختصاص دهیم.
حمیدرضا ایزدی افزود:سرمایه‌داران ساکن و بومی داریون و افراد بسیار زیادی علاقه مند به سرمایه‌گذاری در مناطق مستعد صنعتی هستند و ما نیز به منظور جذب سرمایه و حمایت‌های لازم از این ظرفیت مردمی برای ایجاد صنعت در این منطقه، شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان را موظف کردیم تا در اسرع وقت اقدامات لازم را در زمینه امکان‌سنجی و مکان‌یابی ایجاد یک شهرک یا ناحیه صنعتی انجام دهد.
وی ادامه داد:با توجه به اینکه به دلیل وقوع خشکسالی های پی در پی، نیاز به مشاغل جایگزین در این منطقه احساس می‌شود، باید فرصت‌های شغلی را برای جوانان فراهم کنیم تا ضمن کاهش بیکاری، زمینه توسعه و پیشرفت این منطقه محروم را فراهم کنیم.
او بیان کرد: تامین زمین، ایجاد زیرساخت‌های لازم و جذب جریان سرمایه از اصلی‌ترین مولفه‌های مربوط به صنعتی شدن منطقه داریون است که نسبت به اجرایی کردن آن اهتمام جدی داریم.
داریون از توابع بخش مرکزی شیراز در ۳۶ کیلومتری شمال شرق این شهر قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha