واحدهای صنعتی بزرگ سمنان حساب‌های بانکی خود را به استان انتقال دهند

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سمنان با اشاره به مشکلات ناشی از نبود حساب‌های بانکی شرکت‌های بزرگ صنعتی در استان، گفت: واحدهای بزرگ تولیدی اهتمام ویژه در بازگرداندن حساب‌های بانکی خود به محل استقرار شرکت داشته باشند.

مجتبی اقوامی‌پناه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: منابع مالی برای تقویت سرمایه‌گذاری واحدهای بزرگ تولیدی به وسیله بانک‌های محل استقرارشان در استان سمنان تخصیص می‌یابد، اما حساب‌های بانکی آنها در تهران و شهرهای بزرگ است که این موضوع مشکلاتی ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، بانک های عامل استان با سهم پرداختی ۱۴.۶ درصد تسهیلات رونق تولید کشور، راه اندازی واحدهای تولیدی را سرعت دادند.

پرداخت ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی، خدماتی و کشاورزی، استان سمنان را در رتبه نخست پرداخت تسهیلات در کشور قرار دارد.

مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سمنان اضافه کرد: بازگرداندن حساب‌های شرکت‌های بزرگ به محل استقرارشان در استان، نقشی موثر در تقویت منابع و گردش مالی دارد که تحقق این راهبرد با تلاش مضاعف دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود اختیارات بانک‌های تهران از عوامل ترغیب کننده واحدهای تولیدی استان سمنان برای افتتاح حساب در تهران است، یادآور شد: حدود اختیارات بانک‌ها در تهران نسبت‌ به استان‌ها بیشتر است و از این رو افتتاح حساب در بانک‌های تهران برای واحدهای خصوصی جذاب‌تر است.

اقوامی‌پناه سهولت در دسترسی به بانک‌ها را از دیگر عوامل افتتاح حساب واحدهای بزرگ تولیدی استان سمنان در تهران برشمرد و افزود: دفاتر تعداد زیادی از واحدهای بزرگ تولیدی استان سمنان در تهران است و به دلیل دسترسی و سهولت ترجیح می‌دهند افتتاح حساب بانکی در نزدیکی دفاتر مرکزی و در تهران باشد.

وی افزود: افزایش اختیارات بانک‌های استان سمنان به منظور ترغیب بازگرداندن حساب‌های بانکی شرکت‌های بزرگ صنعتی به محل استقرارشان در استان در دست پیگیری است.

اقوامی‌پناه تصریح کرد: تلاش می‌شود با تسهیل در شرایط به تدریج حساب‌های بانکی تمام شرکت‌های بزرگ صنعتی به محل استقرارشان در استان سمنان منتقل شود تا استان از مزایای گردش مالی این واحدها بهره‌مند شود.

مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سمنان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب ثابت و گردش براساس تبصره ۱۶ و ۱۸ به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.

وی با اشاره به میزان چشمگیر پرداخت تسهیلات فقط در یک موضوع، افزود: گردش مالی و تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی عدد قابل توجهی است که بازگرداندن حساب‌های بانکی به محل استقرار کمک کننده در شکوفایی اقتصادی استان سمنان است.

به گزارش ایرنا، یکهزار و ۷۹۱ واحد صنعتی در استان سمنان دارای پروانه بهره برداری و مشغول به فعالیت هستند که با سرمایه گذاری حدود ۹۳ هزار میلیارد ریال برای ۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغالزایی داشتند. پروانه بهره‌برداری برای سرمایه‌گذاری حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان صادر شد.

هفتم اسفندماه سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت از وی خواست شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان‌ها را ملزم به بازگرداندن حساب‌های بانکی خود به استان محل استقرار شرکت کنند. 

وی در این نامه نوشت: با توجه به نامه معاون اول رییس جمهور در خصوص اجرای توافقات و تصمیمات سفر رییس جمهور به استان یزد، یکی از مسایل مطرح شده در سفرهای استانی، قرارداشتن حساب شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان‌ها در خارج از استان است. این اقدام با اصول عدالت منطقه‌ای و آمایش سرزمینی در تضاد است. پیشنهاد می‌شود در ابلاغیه‌ای این روند اصلاح شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha