۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84677500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۵۶ هکتار زمین ملی در اشنویه رفع تصرف شده است

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۷
کد خبر: 84677500
امسال ۵۶ هکتار زمین ملی در اشنویه رفع تصرف شده است

مهاباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه گفت: امسال ۵۶ هکتار از اراضی ملی این شهرستان با تشکیل پرونده های قضایی برای متخلفان رفع تصرف شده که ارزش آنها به هزار میلیارد ریال می رسد.

مصطفی چترآذر روز چهارشنبه در  نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۶۰ پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین در طول این مدت ۱۱۲ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی  تشکیل و ۳۰ مورد پیشگیری از تصرف به مساحت ۱۳ هکتار اقدام شده است.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه اظهار کرد: علاوه بر این در طول این مدت۸۲ فقره پرونده چرای غیرمجاز برای بیش از  هفت هزار ۵۰۰ واحد دامی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

چترآذر اضافه کرد: با هدف تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی دولتی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات ۱۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان در قالب طرح کاداستر اجرا شد و با اجرای این طرح برای ۱۰۰ درصد اراضی ملی این شهرستان سند تک برگی اخذ شده ‌است.

وی افزود: امسال ۵۱۳ نفر همیار طبیعت در این اداره جذب شده‌اند که جلوگیری از تخریب اراضی ملی و مرتعی، صیانت از منابع خدادادی به همراه حفاظت از جنگل‌ها و نیز فرهنگ‌سازی بین مردم برای مشارکت در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی از مهمترین رویکردهای جذب آنان است.

به گزارش ایرنا، اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

آذربایجان‌غربی افزون بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که بیش از ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha