۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 2194
کد خبر: 84677699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بودجه شهرداری های فارس افزون بر ۱۷ هزار میلیارد تومان است

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، عدد و رقم پیش بینی شده در بودجه شهرداری های استان را افزون بر ۱۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این عدد از بودجه عمرانی استان بسیار بالاتر است.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس پنجشنبه در مطلب ارسالی از قول محمود رضایی کوچی در جمع شهرداران استان فارس افزود: این تفاوت در بودجه شهرداری ها با بودجه عمرانی استان، از توانایی شهرداری ها برای خلق درآمد و از جایگاه مهم آنان برای تولید ثروت گواهی می دهد.
وی یادآور شد:تاکنون برخی از شهرداری های استان بودجه مصوب خود برای سال ۱۴۰۱ را اعلام کرده اند و برخی نیز در حال تصویب و نهایی کردن آن هستند .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ماهیت کار شهرداری و شوراها به عنوان یک پارلمان محلی با سایر دستگاه های اجرایی و دولتی متفاوت است، گفت : نظام اداره شهرداری ها نظام درآمد هزینه ای است ، هزینه کرد شهرداری از منابعی که در شهر تولد می شود تامین می گردد. 
وی خاطر نشان کرد: از این رو دیدگاه و خلاقیت متفاوت شهرداران به عنوان شهرداران به عنوان مدیران شهرها در ایجاد منابع درآمد و تولید ثروت و در اداره شهر بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده سرنوشت شهرها در بسیاری از موارد است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در تشریح وضعیت شهرداری های استان گفت : شهرداری های استان در برخی شاخص ها نسبت به میانگین کشوری ، بالاتر و در برخی شاخص ها در رتبه پایین تری قرار دارند. 

مدیران شهری، برنامه میان مدت پنج ساله تعریف کنند
رضایی کوچی خطاب به شهرداران استان به ویژه شهرداران جدید اظهار کرد: مدیران شهری باید با جدیت برنامه میان مدت پنج ساله ای در مورد اهداف و چشم انداز کاری خود تعریف کرده و بر اساس خط مشی حساب شده پیش بروند ؛ در همین راستا دفتر مدیریت شهری نیز باید این برنامه را از شهرداران خواسته است و شرایط تحقق آن را رصد می کند. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس برنامه مدیران شهری را به مثابه ستون های مالی ، اداری و حقوقی برای اداره شهر دانست و گفت : قطعا مدیریت شهری بدون برنامه ریزی ممکن نخواهد بود و به هدر رفت فرصت های زیادی برای شهر منجر خواهد شد . 
وی روزمرگی را آفت عملکرد شهرداری ها دانست و اظهار کرد : در نظام برنامه ریزی کشور برای شهرداری ها ، وحدت رویه ای تعریف شده است که طرح های هادی و جامع ، بخشی از این رویه تعریف شده است. 

شهرداران به تکالیف خود در قبال طرح نهضت ملی مسکن عمل کنند
رضایی کوچی در ادامه و در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اساسی و مهم دولت اجرای طرح نهضت ملی و تولید مسکن است ، گفت : سهم استان فارس از رقم تولید مسکن در طرح مذکور ، مجموعا معادل ۲۶۰ هزار واحد مسکونی است . از شهرداران استان فارس انتظار می رود وظایف قانونی وتکالیفی که در تحقق این برنامه مهم دولت بر عهده شهرداری ها است را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. 
وی،  اجرای گسترده و توانمند این برنامه مهم دولت را باعث ایجاد رشد و شکوفایی ، گردش اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی قابل توجهی ردر شهر ها اعلام کرد . 

شهرها مهیای ورود میهمانان نوروزی شوند
معاون استاندار فارس همچنین نوروز ۱۴۰۱ با نوروز دوسال گذشته که متاثر از شرایط آغاز شیوع کرونا بود، متفاوت دانست گفت : شهرداران در روزهای پایانی سال و برای نوروز اقدامات خلاقانه خود را به نمایش بگذارند و در بحث‌ پاکسازی ورودی شهرها ، رنک آمیزی و توجه به شرایط ظاهری و بصری شهر ، تمام همت خود را به کار بگیرند.

‌آمار تصادفات و تلفات جاده ای کاهش یابد
رضایی کوچی همچنین آمار سفرهای نوروزی در سال ۱۴۰۱ نسبت به دو سال قبل را با رشد محسوس پیش بینی کرد و گفت : در این شرایط بحث کنترل ترافیک ورودی و مراکز شهرها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . با توجه به وسعت استان فارس باید با کمک تمام دستگاه های و نهادهای متولی از جمله راهداری و پلیس راهور ترافیک جاده ای را به بهترین نحو کنترل کنیم و به گونه ای برنامه ریزی نماییم که کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای را شاهد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha