۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84677768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی بوشهر نسبت به طوفانی شدن دریا و خسارت‌های احتمالی هشدار داد

بوشهر - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای جمعه پیش‌ رو نسبت به وقوع طوفان، مواجی دریایی و خسارت‌های گسترده برای سازه‌های ساحلی و دریایی هشدار سطح قرمز داده می‌شود.

پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده افزایش قابل ملاحظه سرعت وزش بادهای جنوبی طی ساعت‌هایی از وقت فردا و روز جمعه روی دریا و در سطح استان است.

وی بیان کرد: بنابراین طی این مدت خلیج فارس به طور کامل مواج و متلاطم خواهد بود که در این شرایط باید نسبت به لغو ترددهای شناورهای سبک و نیمه‌سنگین اقدام شود.

 مساعدی ادامه داد: در این راستا همچنین نسبت به خسارت به سازه‌های دریایی و ساحلی، غرق شدن شناورها و پاره شدن تورهای صیادی هشدار داده می‌شود.

وی عنوان کرد: طی فردا و پس فردا با افزایش پوشش ابر احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده باران در برخی از نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: همچنین در این مدت به سبب وزش باد، ایجاد گرد و خاک محلی و همچنین نفوذ گرد و غبار از مناطق همجوار به استان و کاهش کیفیت هوا و دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.

وی یادآورشد:در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، احتمال بارش خفیف و پراکنده و از فردا با افزایش سرعت بادپبش‌بینی می‌شود.

مساعدی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا به تدریج ۱۲ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از بامداد فردا به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۵۰، مد دریا ساعت ۱۲:۱۴و جزر دوم ساعت ۲۰:۱۳ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha