استاندار: کرمانشاه در میزبانی از زائران اربعین جایگاه ویژه‌ای دارد

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به میزبانی مردم کرمانشاه از زائرین عتبات عالیات در طول تاریخ، گفت: کرمانشاه از دیرباز مسیر اصلی به عتبات عالیات بوده لذا باید تلاش کنیم که استان کرمانشاه به عنوان مسیر اصلی با توجه به شرایط مناسب و نزدیک بودن به عتبات عالیات هر چه بیشتر در کشور شناخته شود.

به گزارش ایرنا، «بهمن امیری‌مقدم» روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی زائرین اربعین حسینی(ع) استان کرمانشاه، اظهار داشت: خدمت به زائرین و تلاش برای ایجاد امکانات و شرایط لازم برای آنان افتخار بزرگی برای هر مسئولی خواهد بود که این کار ارزشمند در نزد خدای متعال دارای اجر و پاداش دنیوی و اخروی خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبق روایات خدای متعال در روز عرفه به زائرین امام حسین(ع) توجه ویژه دارد، تصریح کرد: بدون شک هر فرد و مسئولی در این مسیر گام بردارد به عنوان ذخیره آخرت آن محسوب و این فرد عاقبت به خیر خواهد شد.

مقام عالی استان با اشاره به نزدیکی استان کرمانشاه به عتبات عالیات و وجود شرایط مناسب در این استان برای ارائه خدمات به زائرین ادامه داد: متاسفانه طی دو سال گذشته هر چند که شرایط کرونا وجود داشت اما همانند دیگر استان‌ها برای توسعه زیرساخت ها و ایجاد امکانات بیشتر در مرز خسروی تلاش زیادی صورت نگرفته و با جدیت بیشتری می شد که شرایط بهتری در این مرز ایجاد می کرد.

وی با تاکید بر رفع هر گونه عقب ماندگی در توسعه زیرساخت ها در مرز خسروی طی دو سال گذشته، گفت: از هیچ دستگاهی نخواهیم پذیرفت که برای ایجاد امکانات و توسعه زیرساخت ها در مرز خسروی براساس وظایف خود عمل نکند. 

توسعه زیرساخت ها در مرزهای استان

استاندار کرمانشاه بیان داشت: باید وظایف هر کدام از دستگاه ها و کمیته ها باید مطابق ابلاغ ستاد اربعین استان مشخص باشد و کم‌کاری و کوتاهی از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نخواهد بود و در جلسات بعدی هر کدام از کمیته ها باید به ارائه گزارش عملکرد خود بپردازند.

امیری مقدم در ادامه سخنان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته بین دو کشور ایران و عراق برای تردد به عتبات عالیات از ۱۵ شعبان بدون نیاز به روادید گفت: حتماً علاوه بر تلاش برای توسعه زیرساخت ها در زمان اربعین باید تلاش شود که برای استفاده از فرصت فراهم آمده در جهت تردد به عتبات عالیات بدون نیاز به روادید از ۱۵ شعبان ماه حتماً مرزهای استان به ویژه خسروی و سومار بیش از پیش مجهز شوند و امکانات لازم برای تردد هر چه سریعتر در این مرزها فراهم شود.

پیگیری اعزام ۱.۵ میلیون زائر از کرمانشاه به کربلا

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: باید برنامه ریزی های خود را برای افزایش تردد زائرین عتبات عالیات در زمان اربعین به یک و نیم میلیون نفر به استان کرمانشاه پیگیری کنیم و در جلسات بعدی ستاد، این مهم با جدیت دنبال و پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: اجرای توسعه زیرساخت های لازم در مرز خسروی و همچنین مرز سومار باید از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط مورد بررسی قرار گیرد و هر گونه کم توجهی و کم کاری در این زمینه باید به سرعت رفع شود.

استاندار کرمانشاه در پایان خواستار احداث یک پایانه جدید با تجهیزات کامل در مرز خسروی از سوی اداره کل پایانه ها شد و گفت: برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائرین و همچنین جلوگیری از تلف شدن وقت این عزیزان ضرورت دارد که چنین پایانه ای برای استقرار و تردد اتوبوس ها در مرز خسروی ساماندهی و اجرا شود.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

زائران عتبات عالیات از طریق مرز خسروی عازم کربلای معلی می شوند. مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha