۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۵۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84677907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان پای درد دل مردم و قول هایی که داده شد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان در ادامه دیدارهای مردمی خود، این بار هم پای درد دل‌های تعدادی از مردم استان نشست و قول داد در حد توان برای عملی کردن خواسته‌هایشان تلاش کند.

به گزارش ایرنا، این چهارمین دیدار مردمی اسماعیل زارعی کوشا پس از انتصاب به عنوان استاندار کردستان است، در دیدار قبل حدود ۱۰ نفر برای بیان خواسته‌های خود به استانداری آمده بودند و هر کدام مشکلاتی را مطرح کردند تا به همت استاندار، به آنچه که می‌خواهند برسند.

این بار هم روز چهارشنبه و ساعت ۱۵:۳۰ فرصتی پیش آمد تا طبق فهرست اعلامی، ۲۱ نفر از نزدیک با استاندار کردستان دیدار کنند و به مطرح کردن دغدغه‌هایشان بپردازند به این امید که با دست پُر از استانداری بروند، دیدارهایی که بیش از سه ساعت طول کشید.

مشکل سرمایه‌گذار سقزی برای تکمیل پروژه مجتمع خدماتی رفاهی

اولین نفری که با استاندار کردستان دیدار کرد، ابراهیم قادری ایرانشاه اهل سقز بود که زمانی یکی از بازاریان قدیم در بازار تهران بوده است و حالا برای تکمیل طرح خدماتی رفاهی خود با مشکل مواجه شده است.

طرح وی راه اندازی مجتمع خدماتی رفاهی است که سال ۱۳۸۸ مقدمات راه اندازی آن را شروع کرده است و تاکنون بعد از چند بار تلاش برای راه اندازی کامل طرح، به دلیل آنچه که مسائل امنیتی مطرح شده از دریافت تسهیلات محروم شده و نتوانسته است غیر از دو مورد پمپ بنزین و نفتگاز، سایر طرح ها را به سرانجام برساند که البته با ورود آیت الله رییسی (رییس وقت قوه قضاییه) و حکم ایشان، مبرا بودن این سرمایه گذار از بحث مسائل امینتی تایید و مشکل برطرف شد اما برخی همچنان کارشکنی کرده و مانع از پرداخت تسهیلات به وی شده اند.

وی در دیدار با استاندار با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه کرده است، ادامه داد: اخیرا و در آخرین جلسه کارگروه رفع موانع تولید، مصوب شد ۲۰ میلیارد تومان به طرح بنده تسهیلات پرداخت شود که امیدوارم با کمک استاندار این وعده عملی شود.

به گفته او، با این تسهیلات، می تواند لااقل سه تا چهار مورد دیگر از جمله جایگاه سی ان جی، رستوران محلی سنتی، مسجد، استخر و واحدهای اقامتی را به بهره برداری برساند.

این سرمایه گذار سقزی از ایجاد اشتغال برای ۷ نفر در فاز اول این طرح اشاره کرد و افزود: در صورت بهره برداری کامل از آن، برای حدود ۸۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

استاندار کردستان پای درد دل مردم و قول هایی که داده شد

گلایه از شرکت شهرک‌های صنعتی

دیگر مراجعه‌کننده امروز به استانداری، از شرکت شهرک های صنعتی گلایه داشت.

وی گفت: سال ۱۳۹۷ زمینی را در شهرک صنعتی سقز از مالک که توان ایجاد واحد تولیدی نداشت، خریداری کرده و بعد از ۲ سال آن را به بهره برداری رسانده است اما اکنون که درخواست انتقال دفترچه مالک به خود را دارد، شرکت شهرک ها سنگ اندازی می کند.

او از استاندار خواست این مشکل را رفع کند و برای اجرای طرح تولیدی و انتقال سند، اقدامی انجام دهد.

درد دل کارآفرین سنندجی

کارآفرین سنندجی هم سومین نفری بود که با استاندار دیدار کرد. وی هفت سال است در یکی از خیابان‌های سنندج رستوران دارد و مستاجر است.

وی با بیان اینکه ۱۵ معلول، فرزند معلول و مددجو را مشغول بکار کرده است، اظهار داشت: مالک ساختمان رستوران و کافی شاپ، که قول اجاره این ساختمان را به صورت لفظی تا شهریور داده بود اکنون ما را تحت فشار قرار داده تا ۲۱ اسفند تخلیه کنیم که این امکان وجود ندارد و امیدواریم استاندار کردستان در این زمینه کدخدامنشی کرده و مهلتی برایمان بگیرد.

مشکل مسیر دسترسی به زمین‌های زراعی مابین پل روستاهای سو و گزنه

از دیگر کسانی که درخواست دیدار با استاندار را داشت بازنشسته آموزش و پرورش بود که گفت: ۲.۵ کیلومتر مسیر بین مزارع مابین پل های روستاهای سو و گزنه نیاز به آسفالت دارد که قرار شد بسیج سازندگی قیر در اختیار ما قرار دهد اما تاکنون کاری نشده است و مردم هم آماده همکاری هستند.

این کشاورز گزنه ای ادامه داد: ۱۳۰ خانوار از طریق طرح‌های کشاورزی از جمله گلخانه و پرورش ماهی در این مسیر، درآمد کسب می کنند و آسفالت مسیر بسیار کمک کننده می تواند باشد.

زمینم را می‌خواهم

فرد دیگری اهل دهگلان هم که عصا بدست به استانداری آمده بود، گفت: ۲۱ سال است زمینی ۲۰۰ متری را در دهگلان خریداری کرده‌ام اما مسکن و شهرسازی اعلام کرده که زمین متعلق به ۲ خانواده دیگر نیز است و باید بین سه خانوار تقسیم شود.

او ادامه داد: آیا با هفت سر عائله می توان در زمینی ۳۰ تا ۴۰ متری زندگی کرد؟ درست نیست که زمینی را که خریده ام بین ۲ مالک دیگر تقسیم کنند. مدارک را به استاندار دادم پیگیری کند.
استاندار کردستان پای درد دل مردم و قول هایی که داده شدرعایت نکردن مصوبه قانونی کارگروه رفع موانع تولید

فرد دیگری هم از عدم رعایت و اجرای مصوبه کارگروه رفع موانع تولید گلایه داشت و گفت: مصوب شده که زمین در شهرک صنعتی سقز برای ایجاد واحد تولیدی به بنده واگذار شود اما شرکت شهرک‌های صنعتی امتناع می کند.

او که تولیدکننده کابین آسانسور است، اضافه کرد: هشت ماه است که مصوب شده ولی هیچ کاری در این زمینه صورت نگرفته است که امیدوارم استاندار کردستان مشکل من را حل کند.

دغدغه‌ای از جنس حفظ طبیعت

یکی دیگر از مراجعه کنندگان هم گفت: ۱۶۳ هکتار از زمین های اطراف کوه کوچکه‌ره‌ش سنندج، توسط پارک علم و فناوری دیوار کشی شده و قرار است با اهدای زمین به این واحد در دانشگاه کردستان، دیگر پارک علم و فناوری کاری به این منطقه نداشته باشد.

وی با بیان اینکه طبق مجوز استانداری، باید ۷۰۰ هکتار از زمین های کوچکه ره ش به فضای سبز تبدیل شود، افزود: درخواست ما از استاندار، کمک به این انجمن، در راستای حفظ کوچکه ره ش و جلوگیری از تصرف آن توسط افراد سودجو است.

درخواست تسهیلات برای ایجاد کارواش

فرد دیگری هم که متقاضی ایجاد کارواش مکانیزه است، گفت: از سال ۱۳۹۳ درگیر این قضیه هستم و خودم حدود ۶۰۰ میلیون پول دارم اما یک میلیارد تومان برای احداث آن لازم است.

او ادامه داد: بانک کارآفرینی قول داد تسهیلات پرداخت کند اما اعلام کرد که تسهیلات نداریم و مقرر شد از طریق صنعت و معدن، وام دریافت کنم که تاکنون انجام نشده است.

وی به این هم اشاره کرد که نظام مهندسی برای مجوز و نقشه برداری حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان می خواهد که توان پرداخت آن را ندارم.

استاندار کردستان پای درد دل مردم و قول هایی که داده شد
باز هم بحث آزادسازی اراضی بستر رودخانه‌ها و شکایت کشاورزان

فرد دیگری هم به نمایندگی از کشاورزان حاشیه رودخانه‌های قشلاق و گاوه رود، نسبت به اقدام شرکت آب منطقه‌ای به آزادسازی اراضی بستر این رودخانه‌ها و بی توجهی وزارت نیرو به سندهای آنان گلایه داشت.

او گفت در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت، مقرر شد که برای رفع همپوشانی، طرح آزادسازی بستر رودخانه‌ها اصلاح شود که اعلام شد نیاز به ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد و تصمیم شورای دولت و بخش خصوصی ناکام ماند و حالا باز هم شرکت آب منطقه ای اقدام به آزادسازی اراضی کرده که مورد اعتراض کشاورزان قرار گرفت و دادستان دستور داد طی ۲ هفته این مشکل حل شود و یک هفته گذشته و هیچ اتفاقی نیفتاده است.

طبق گفته وی، تاکنون چهار هزار و ۸۰۰ سند در حاشیه رودخانه های قشلاق و گاوه رود، صادر شده است و با وجود آن، بیش از حدود ۴۰۰ متر از بستر رودخانه آزادسازی می‌شود که ضرر بسیار زیادی به کشاورز وارد می‌کند، در حالیکه طبق قانون فقط ۲۰ متر کنار رودخانه، بستر محسوب می شود.

استاندار کردستان پای درد دل مردم و قول هایی که داده شد
پیاده‌راه فردوسی و بحث تکراری دستفروشان

سه نفر از کسبه و بازاریان پیاده راه فردوسی سنندج که با زبان گلایه و شکایت پیش استاندار آمده بودند از عدم ساماندهی درست دستفروشان و فعالیت آنان انتقاد داشتند.

فردی به نمایندگی از این سه نفر گفت که سرانجام بعد از ۶ سال حرف و حدیث، امسال طرح پیاده راه فردوسی سنندج اجرا شد و قرار بود فعالیت دستفروشان و حضور آنان در این خیابان ساماندهی شود اما اکنون شاهد بی سر و سامانی و فعالیت برخی دستفروش نماها هستیم.

او ادامه داد: آنان ساعت کاری مشخصی را که شهرداری برایشان تعیین کرده بود رعایت نمی کنند و باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان و کسبه شده اند، در ضمن با ماموران شهرداری هم درگیر می شوند و ابایی از هیچ کس حتی نیروی انتظامی ندارند.

این کسبه سنندجی از استاندار خواست سری به خیابان فردوسی بزند و از نزدیک اوضاع را ببیند، چراکه برخی از دستفروشان میلیاردر و مغازه‌دار بوده و به اسم دستفروش هم فعالیت می کنند.

استاندار هم قول داد در اسرع وقت بازدیدی از پیاده راه فردوسی داشته باشد و به وضعیت رسیدگی کند.

تعداد دیگری از مراجعان هم مشکلات شخصی از جمله بدهکاری و ناتوانی در پرداخت آن، عدم ارائه مجوز برای فعالیت خبازی و تخصیص آرد بعد از جابجایی مکان نانوایی، نبود برق و گاز در شهرک امام حسین(ع) سنندج، عدم توانایی یکی از واحدهای تولیدی بزرگ استان در پرداخت عوارض و جریمه شهرداری، از دیگر مواردی بود که با استاندار کردستان مطرح شد.

دیدارهایی که دلگرم کننده است
دیدار استاندار و مدیران استان با مردم نوعی دلگرمی برای شهروندان است، چراکه می دانند کسانی از جنس دولت، گوش شنوا برای شنیدن مشکلات و خواسته‌هایشان دارند.
البته این انتظار وجود دارد که استاندار کردستان و دیگر مسوولان استان، تمام تلاش خود را برای رفع دغدغه‌های مردم بکار گیرند که همین مسئله باعث نزدیکی مردم به دولت و مسوولان خواهد شد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha