۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۳۳
کد خبر: 84678055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقامات اوکراینی: ۱۳۰۰ غیرنظامی در شهر ماریوپل کشته شده‌اند

تهران-ایرنا- دو مقام در شهر ماریوپل در اوکراین ادعا کردند که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، حدود یک هزار و ۳۰۰ غیر نظامی در این شهر کشته شده‌اند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "سی ان ان"، درگیری‌های شدید حدود یک هفته در شهر ماریوپل در جریان است. 
پتر آندریوشچنکو، مشاور شهردار ماریوپل به رسانه‌های اوکراین گفت: در طول محاصره شهر از سوی نیروهای روسیه، حدود یک هزار و ۳۰۰ ساکن این شهر کشته شده‌اند. 
سرگئی اورلوف، معاون شهردار ماریوپل، روز چهارشنبه گفت که تا روز سه شنبه، حداقل یک هزار و ۲۰۷ قربانی گلوله باران شهر ماریوپل تایید شده است. 
به گزارش ایرنا، سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که از تاریخ ۲۴ فوریه، که روسیه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، ۵۱۶ غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند. 
دفتر کمیسیار عالی حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد حدود ۹۰۸ غیر نظامی نیز در این جنگ زخمی شده‌اند. 
این درحالی است که استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان در حال پیگیری "گزارش‌های تکان‌دهنده" بمباران بیمارستانی در شهر ماریوپل اوکراین است و تاکید کرد بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و کارکنان سلامت هرگز نباید هدف حملات نظامی قرار گیرند. 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 
پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 
همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha