معاون استاندار: رونق اشتغال و تولید در همدان نیازمند اختصاص ردیف‌های بودجه است

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر رونق و توسعه تولید و اشتغال استان گفت: تولید به شدت نیازمند تامین زیر ساخت است و این موضوع با اختصاص ردیف های بودجه مستقل محقق می شود.

به گزارش ایرنا، «ظاهر پورمجاهد» روز پنجشنبه در سی و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در قانون بودجه ردیف زیرساخت شهرک‌های گلخانه ای حذف شده که این مهم برای احیا نیازمند اصلاح و بازنگری در سطح کلان کشوری است. 

وی با تاکید بر توسعه اشتغال استان در بخش کشاورزی و صنعت خاطر نشان کرد: به دلیل تورم در سال‌های اخیر هزینه ایجاد شغل افزایش یافته است و برای فرصت های شغلی جدید در شهرک‌های گلخانه ای نیازمند تامین اعتبار هستیم. 

پورمجاهد خاطرنشان کرد: ۱۲۰ طرح مهم و اثرگذار در سطح استان وجود دارد که به طور مستمر پیشرفت آنها رصد می شود. 

وی اضافه کرد: این طرحها بی تردید در رونق اقتصادی و اشتغال استان تاثیر بسزایی دارند و از این رو مشکلات و موانع آنها در جلسات تخصصی بررسی و حل و فصل می شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از ایجاد ۲۳ هزار و ۵۰۰ شغل در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: سهم استان از رقم یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل در کشور، با رشد هفت و نیم درصد نسبت به سال جاری تعیین شده است.

پورمجاهد تحقق سهمیه اشتغال استان را نیازمند برنامه ریزی و هدفگذاری درست دانست و افزود: تمام دستگاه های متولی در این خصوص باید به طور جدی و جهادی وارد عمل شوند. 

وی همچنین حفظ اشتغال در واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها را ضروری دانست و گفت: با همکاری بانک‌ها تلاش می کنیم در قالب اجاره و قالب های دیگر تولید و اشتغال واحدهای تملک شده حفظ و حتی افزایش یابد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha