تمدن نوین اسلامی آرمان اصلی انقلاب است

قم-ایرنا- رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: سبک زندگی انسانی و معنوی در کنار آزادی و استقلال برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی آرمان بلند و اصلی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی روز پنجشنبه در کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» در قم، افزود: لازم است تا مبانی و بنیان‌های علمی و نظری این بیانیه به همراه مبانی و بعد علمی و اجرایی و عملیاتی آن با تمام ابعاد بعنوان نقشه راه آرمان بلند انقلاب اسلامی برای احیا و تشکیل تمدن نوین اسلامی مورد توجه قرارگیرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک حادثه کوچک درگوشه‌ای از تاریخ و زمان نبود؛ انقلاب از نظر امام راحل، آغاز یک عصر جدید برای جامعه بشری است.

عباسی با بیان اینکه به باور اندیشمندان بزرگ غربی، انقلاب اسلامی آغازی برای بازگشت هویت انسان و روح معنوی به جامعه بشری است ادامه داد: انقلاب اسلامی مفاهیم، واژگان، ارزش‌ها و گفتمان رایج جهانی را متحول کرد.

وی اظهار داشت: تمدن حاکم بر جهان از همان ابتدای انقلاب احساس کرد در برابر یک پیام جدید قرار گرفته و از همین رو آنها تمام همت و تلاش خود را بکار گرفتند تا این پیام و چراغ را خاموش کنند و در طی ۴ دهه اخیر با توطئه‌های جنگی، رسانه‌ای، اقتصادی و سایر جنگ‌های ترکیبی درصدد جلوگیری از گسترش گفتمان جهانی انقلاب بوده‌اند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب اسلامی قابل عرضه برای تمام بشریت است، گفت: علم برای یک کشور اقتدار و سلطه می‌آورد و کشوری که فاقد علم باشد زیر سلطه و سیطره کشورهای دیگر قرار می‌گیرد بنابراین گام نخست برای تحقق نوین اسلامی، توجه جدی به ساحت علم، دانش و پژوهش است.

عباسی با اشاره به جایگاه بالای جمهوری اسلامی درتولید علم و پژوهش، گفت: علم به تنهایی نمی‌تواند سعادت و آرامش بشری را تامین کند، علم اگر در کنار اخلاق و معنویت قرار بگیرد میتواند بشر را به سمت قله کمال هدایت کند و به همین دلیل لازم است تا در کنار علم به اصل اخلاق و معنویت نیز توجه لازم صورت بگیرد.

وی، اقتصاد را از مهمترین جنبه‌های تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و بیان کرد: بی عدالتی در زندگی اجتماعی و روابط بین المللی از رنج‌های بزرگ بشر عصر حاضر است؛ امروز هزاران کودک و زن یمنی قربانی جنگ و فقر می‌شود و مجامع بین‌المللی کوچکترین عکس العملی نشان نمی‌دهند در حالی که این مجامع در بروز برخی حوادث مشابه در نقاط دیگر بشدت حساسیت بخرج می‌دهند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: رنج استعمار و بی عدالتی انسان معاصر را رنج می‌دهد و آرمان انقلاب اسلامی تشکیل جامعه‌ای بر محور عدالت است.

 کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» امروز با پیام رهبر معظم انقلاب و همچنین پیام مجازی رییس جمهور در قم آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha