واحدهای تولیدی آلاینده دامغان ۳۱ اخطاریه زیست محیطی گرفتند

سمنان-ایرنا- رییس حفاظت محیط زیست دامغان گفت: ۳۱ مورد حضور و ابلاغ اخطاریه زیست محیطی از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا اول بهمن‌ ماه، به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی شهرستان داده شد.

علی آذرپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کارشناسان حفاظت محیط زیست شهرستان ضمن کنترل و پایش مستمر واحدهای صنعتی و تولیدی، به دلیل آلودگی هوا امسال سه واحد را به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی ادامه داد: از سه واحد ارجاع شده به محاکم قضایی، ۲ پرونده در حال رسیدگی و یک واحد به پرداخت ۲۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم و متعهد شد تا نسبت به رفع مشکل آلایندگی اقدام کند.

آذرپور اضافه کرد: کنترل و پایش ماهانه بیش از ۹۰ واحد تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست دامغان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آلودگی محیط زیست آثار و عواقب منفی بسیاری دارد و تهدید کننده سلامت و جان شهروندان است بنابراین نباید تحت هیچ شرایط و بهانه ای اجازه آلوده شدن طبیعت و محیط زیست را بدهیم.

آذرپور بیان کرد: توجه و کنترل کامل وضعیت زیست محیطی واحدهای صنعتی، یکی از دغدغه های اصلی و جزو وظایف تعریف شده و مهم مجموعه محیط زیست است که در این زمینه با واحدهایی که به محیط زیست ضرر برسانند برخورد می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان اظهار داشت: بازدید و پایش مراکز دفن پسماندهای شهری و روستایی و نظارت بر نحوه دفع پسماندهای بیمارستانی به صورت مستمر در دستور کار این اداره و کارشناسان مربوطه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha