نتیجه اقدامات تحولی سازمان تأمین‌اجتماعی باید در زمان دریافت خدمات مشاهده شود

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت:بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور از خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده می‌کنند و باید نتیجه اقدامات تحولی در نقطه تماس با اقشار مختلف جامعه و در زمان دریافت خدمات توسط مردم مشاهده شده و رضایتمندی مردم از خدمات تأمین‌اجتماعی افزایش یابد.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه بررسی برنامه‌های تحولی معاونت بیمه‌ای در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: "در معاونت بیمه‌ای جهت و هدف خوبی برای طراحی و پیشبرد برنامه‌های تحولی انتخاب شده و امیدواریم در سال آتی برنامه‌های تحولی با قوت بیشتر پیگیری شود. در یک نگاه تحول‌خواه لازم است ضمن داشتن دیدگاه سیستمی و انتقادی و ریسک‌پذیر، تمامی فرصت‌ها احصاء و با برنامه‌ریزی از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود. یکی از این ظرفیت‌هایی که باید مورد توجه حوزه بیمه‌ای باشد، نظام چند لایه تأمین‌اجتماعی است که باید برای آن برنامه مشخص و جامعی تدوین و به حاکمیت ارائه شود. برنامه‌هایی نظیر پوشش‌همگانی بیمه پایه و بیمه‌های مکمل نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در دستور کار مدیران و کارشناسان این حوزه قرار گیرد. "

وی همچنین به اهمیت سرمایه انسانی برای تحقق برنامه‌های تحولی اشاره کرد و گفت: "در حال حاضر سرمایه انسانی بالاترین و با ارزش‌ترین دارایی‌ هر سازمانی محسوب می‌شود که باید برای آن هدف‌گذاری دقیق کمی و کیفی داشته باشیم. بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور از خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده می‌کنند و دغدغه اصلی ما در پاسخگویی به مطالبات مردم و ایفای تعهدات در قبال جامعه تحت‌پوشش در شرایط سخت جنگ اقتصادی است که باید نتیجه اقدامات تحولی در نقطه تماس با اقشار مختلف جامعه و در زمان دریافت خدمات توسط مردم مشاهده شود و رضایتمندی مردم از خدمات تأمین‌اجتماعی افزایش یابد. "

موسوی ادامه داد: "با توجه به سرعت بالای تحولات فرهنگی و تکنولوژی باید افق‌های فرهنگی را مورد توجه قرار داده و شرایط سازمان را از منظر مخاطبین بررسی کرده و چالش‌ها و راهکارهای برون رفت از این چالش‌ها را شناسایی کنیم. سازمان تأمین‌اجتماعی به جای اینکه فرایندمحور باشد باید خروجی محور عمل کند و اقدامات ما در نگاه راهبردی در حوزه عمل باید مشهود و عینی باشد و بسیاری از موارد که قابلیت تفویض به استانها دارد تفویض شوند و در کنار آن نظام ارزیابی مناسبی بایستی برای استان‌ها طراحی شود و ارتباط موثر، هدفمند و سازمانی با استان‌ها از جمله مسائل بسیار مهمی است که ضروری است به آن توجه بیشتری شود. "

در این جلسه مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی نیز به بیان گزارشی از وضعیت جاری و برنامه‌های تحولی این معاونت پرداخت و گفت: "برخی از طرح‌ها و اقدامات ارزشمندی همچون طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، تکمیل و توسعه سرویس‌های غیرحضوری، رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای و درمانی، تسریع و تسهیل در ابلاغ مفاصا حساب به واگذارنده و پیمانکار، پیاده‌سازی پرونده الکترونیک، استقرار سامانه هوشمند متمرکز سوابق و نامنویسی متمرکز مخاطبین، تهیه و ارائه بسته اصلاحات پارامتریک از مواردی است که هر یک از آنها با تلاش‌های مجدانه همکاران به ثمر رسیده است. "

وی افزود: "بخشی از اقدامات تحولی سازمان در قالب تجربه موفق سازمان‌های عضو اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی(ISSA) معرفی شده و در این حوزه موفق به دریافت ۲۱ لوح تقدیر و گواهینامه از این نهاد بین‌المللی شده‌ایم. اهم برنامه‌های تحولی معاونت بیمه‌ای در سال ۱۴۰۱ مواردی همچون هوشمندسازی دریافت لیست و حق بیمه، شناسایی کارگاه‌های جدید، بازرسی دفاتر قانونی و احاله به استان‌ها، افزایش ضرایب دستمزد مقطوع فعالیت‌ها، طراحی و ایجاد و راه‌اندازی پایگاه لیست مشترک بیمه و امور مالیاتی خواهد بود. "

در ادامه جلسه هر یک از مدیران کل حوزه معاونت بیمه‌ای به مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و گزارشی از اهم اقدامات و برنامه‌های سال آینده ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha